Har startet min egen lille virksomhed op. Tjener små 10.000kr om måneden som jeg indtil videre blot lader stå på firmakontoen.
Jeg kunne godt tænke mig først og fremmest at få lidt rådgivning om hvad bedste fremgangsmåde er.
Lige nu betaler jeg ekstra i skat af min løn som lønmodtager og synes det er lidt pebret. Jeg har hørt om virksomhedsordningen og læst lidt om den, uden egentlig at føle jeg er blevet klog på det. Jeg tror jeg vil få mere ud af at en revisor kigger på min specifikke situationen og rådgiver mig omkring hvad der bedst kan betale sig for mig i forhold til min private økonomi og min firma økonomi.
Jeg har meget få bilag, så umiddelbart tror jeg godt selv jeg kan klare regnskab og bogholderi, hvis jeg blot lige kan rådføre mig med en revisor. Jeg er dog åben overfor argumenter hvis nogen mener jeg bør gøre det på en anden måde.
Hvis du betaler i nærheden af topskat af din almindelige lønmodtager indtægt kan VSO være et glimrende beskatningsform. Du kan sagtens bogføre selv og så udlevere det ved årsafslutning til din revisor som indberetter det hele for dig.
Jeg eller mit firma er desværre ikke fra København af. Jeg synes dog du skal vælge en lokal revisor, der får begge parter som regel det bedste udbytte.
Hvis du allerede nu betaler topskat vil du ved at anvende de almindelige regler i personskatteloven også skulle betale topskat af alt overskuddet i dit firma. Ved at anvende VSO kan du udskyde beskatningen til år, hvor din almindelige lønmodtagerindtægt ikke rammer topskatten.
NB: Til orientering ligger der på lur flere jantelovs tæskende danskere, som normalt tildeler mig en stjerne hver gang, jeg foreslår noget tilsvarende.
Der er også i Danmark mange af den slags mennesker, som Lenin kaldte nyttige idioter.
Tak for det. Har kigget på din side, men først og fremmest tænker jeg at jeg har brug for lidt opstartsrådgivning, altså hvordan jeg fører regnskab og nogle skattemæssige tips. Skal jeg så bruge formularen til indhentning af tilbud fra revisorer?