Som det er i dag, er forretninger ifølge loven forpligtet til at tage imod kontantbetaling. En undersøgelse fra kortbetalingsformidleren Teller har imidlertid vist, at hver 10. erhvervsdrivende er interesseret i at sige nej til kontanter.
<------------->
Det er da en falit erklæring, så er der endnu en god grund til ikke at handle på shell, jeg gjorde slet ikke da jeg boede i Danmark, bare det at betjeningen er tvunget til at falbyde sig og tilbyde ekstra vare som tyggegummi og chokolade når man betalte sin benzin, det var for lavt for til min stil :-/
Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)
Jeg arbejder primært om natten og shell er den eneste butik der er døgnåben i min by.
Kan du tanke benzin uden at betale først? så tank for en halvtresser og la dem nægte at modtage dine penge ha ha..
Dog kan jeg huske sidste gang jeg forsøgte at tanke benzin på q8 (med kontanter) der skuller man ind i butikken og betale først og kunne kun tanke for det beløb man havde indbetalt, det var både besværligt og helt umuligt at fylde tanken op, for hvem kan vide precist hvor meget der kan være.. så de er også nogen være spader..
Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)
OK, det er irriterende, men se det fra Shells synspunkt: Det er ikke særligt fedt, hvis en ekspedient står med mange kontanter på en nattevagt, da det fremmer risikoen for røveri.
OK, det er irriterende, men se det fra Shells synspunkt: Det er ikke særligt fedt, hvis en ekspedient står med mange kontanter på en nattevagt, da det fremmer risikoen for røveri.
Synes det er Shell som har et problem. Shell har en deponeringsboks som de kan gøre brug af. Da jeg arbejdede ved Shell (om natten) måtte der altid max ligge 2000 kr i kassen. Alt derover skal deponeres. dvs tages ud af kassen og smides i pengeboksen som ansatte ikke havde adgang til og var med tidslås. Sådan fungerer mange forretninger.
Tænker det er den pågældende Shell station som ikke har styr på tingene.