Man kan til enhver tid afsende en email forklædt som hvilken helst afsender uden modtageren umiddelbart kan se det. |
Mike:Man kan til enhver tid afsende en email forklædt som hvilken helst afsender uden modtageren umiddelbart kan se det.
Ja det har du delvist ret i, men hvis jeg sender et aftaleudkast fra min firma-email til kundens firma-email og kunden skal besvare den til min firma-email hvorefter jeg for god ordens skyld skriver tibage fra min firma-email til kundens firma-email og takker for kontaktindgåelsen og at jeg glæder mig til det kommende samarbejde, så er det godt nok vanskeligt at svindle...
Selvfølgeligt kan man altid senere hen betvivle afsenderen af en email, men først og fremmest så er gensidig længerevarende emailkorspondece vanskeligt at benægte og dertil så dertil så er vores kære ISP'er jo netop blevet tvunget til at logge en masse informationer i op til fem år, så selv om det ikke vil være muligt at få dem til at hjælpe med ordlyden af en given mail, så kan de være med til dokumentere at en email er sendt fra en given IP på et givent tidspunkt...