Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

email bindende?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære juridiske amino'er,

kan en email være juridisk bindende som kontrakt, i stedet for at man sender en kontrakt printet på papir og den så underskrives. Simpelthen for at øge hastigheden på forretningsgangen.

Hilsen

Lars

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 13:01

der tror jeg vedkommende skal skrive din email ud, skrive den under og så sende til dig... ellers tror jeg det fungerer ligesom en mundtlig aftale, som stadig er bindende, men nemmere at "slippe af sted med"...

Fra New York
Tilmeldt 18. Oct 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 13:12

En email er bindende, og behøver ikke printes og underskrives osv.

Det er lige så let at at skrive under med falsk/ugyldig underskrift på en "hard copy" kontrakt som det er at snyde med en email. Så emailen er lige så god.  

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:17

Er der noget man især skal tage højde for, når man arbejde med eMail som kontrakt/aftale?

Fra New York
Tilmeldt 18. Oct 07
Skrevet kl. 13:26

Du mailer en "skabelon" på kontrakten som kunden så udfylder de tomme fælter (dato, navn, sted osv). Herefter mailer kunden kontrakten tilbage til dig, hvorefter du så gemmer mailen i en kartotek (med Outlook er det let at lave "filings" systemer")

Ved at kunden selv udfylder de tomme fælter sikre man sig at kontrakten er læste igennem af kunden, og den bliver derfor gældende.   

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:30

det lyder som en god løsning for mig. tak for hjælpen

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 16:27

Hej Lars,

En aftale er bindende, når der er et tilbud fra A, der er accepteret af B. Er der en email fra A med et tilbud, der accepteres af B er der principielt indgået en aftale. Det at man sender en mail med vilkår er ikke nok, der skal accept til.

Domstolene ser med en vis skepsis på aftaleindgåelse på nettet. Derfor er en skriftlig aftale, underskrevet af begge parter det sikreste.

mvh Jon, jst@lett.dk, 82282032

Jon, jst@lett.dk, tlf 82282032
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 18:28

Jon Stefansson, 82282032:
Domstolene ser med en vis skepsis på aftaleindgåelse på nettet

Er det noget du kan uddybe?
Vi benytter os nemlig udelukkende af elektronisk aftaleindgåelse og beder kunden svare noget lignende "Vi accepterer, at Forhandlervilkår v1.2.pdf, som er modtaget per e-mail, regulerer vilkårene for vort samarbejde".
Jeg er godt klar over, at der sjældent kan sættes to streger under et svar når det glæder jura, men jeg vil da meget gerne høre din vurdering af hvorfor en aftale via email skulle kunne danne skepsis?

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 18:32

Jeg har da også lagt mærke til at kommunerne opererer med Digital signatur som elektronisk underskrift når man sender mails til dem.

Så man har mulighed for at sende sin kommune en mail, også 'signere' den via. outlook med sin digitale signatur. Dette kan vel også bruges b2b?

Fra New York
Tilmeldt 18. Oct 07
Skrevet kl. 18:43

Grunden til at der er skeptis omkring email aftaler er, at de mennesker som afgører disse konflikter er nogle gamle konseravative nisser.

Jeg sidder med olie trade til daglig. Her bliver laster til en værdi af omkring $ 25 mill. handlet og losset udelukkende mod aftaler lavet over email. En aftale er bindende uanset om den er skrevet på email eller på bagsiden af et stykke lokums papir.

Det er sværere at fuske med en email end med en papir kontrakt hvis man har lumske hensigter.   

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)