|
Hej Amino, |
Prøv at hør John Hanover, det er lige noget for ham :)
Debat
|
Hej Amino, |
|
Prøv at hør John Hanover, det er lige noget for ham :) |
www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.
|
Josvist, det har jeg også gjort med de opstartsudgifter jeg allerede har haft. Men eh, opstartsINDtægter? Jeg har jo allerede modtaget betaling for dette arbejde, så det virker lidt fusket at fakturere det ind i fremtiden. Jeg vil egentlig bare vide om det kan indgå i virksomhedens regnskab eller ej? |
|
nix Glenn. Opstartsomk fra før start kan kun tages ind hvis man ikke har haft indtægter før så den duer ikke Der vil ikke være momsfradrag for de udgifter der har været inden da de ikke må tages med ind når der er tjent penge (i princip faktura uden moms inden) Du kan vel godt lægge ting sammen - dit overskud fra inden registrering = indtægter - udgifter uden moms giver dig et resultat (ikke underskud når det er uden registrering) Det kan du i selvangivelsen vel lægge sammen med dit resultat af virksomheden som du har drevet med moms, udgifter fra registrering og indtægter fra registrering og frem og det er jo også det du ser som regnskabsresultat af virksomheden helt enkelt Jeg mener jo begge skal i rubrik 111 så det er kun et spørgsmål om, at en del indtægter minus udgifter var før moms reg og resten var efter og du har to regnskaber du kan lægge frem hvis der bliver kontrol Andre må protestere hvis der er bedre måde |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
|
Hmm, så vidt jeg kan læse på Skat.dk må man som sagt; fratrække "driftsmidler" og generelt "erhvervsfremmende" ting, der er hvervet inden 6 mdr før opstart. Moms er der alligevel ikke noget af, for det er udenlandske varer (helt specifikt skrifttyper og software) der ikke har haft moms som udgangspunkt. Der er vist også særlige krav for moms fra udlandet, så glem det :) |
|
Du kan ikke trække noget fra i princip - i din nye virksomhed hvis du har faktureret uden moms inden og det forstår jeg det som at du har. SÅ må du trække det fra i din omsætning fra inden du blev moms reg vh John H |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com