Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp med webshopløsning

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Vi er i TakeTwo ved at lancere en lidt billigere webshopløsning, i den sammenhæng kunne vi godt lige bruge et par kritiske øjne til at kigge funktionalitetslisten igennem.

Den kan ses her http://www.taketwo.dk/index.php?id=50 i bunden af siden er der et link til en egentlig produktspecifikation.

Det jeg konkret gerne vil have hjælp til er lige at få lave en vurdering af om vi har de funktionaliteter med som man forventer i en "billig" webshop, det ville jo være en smule træls at bruge en masse energi på at lancere en løsning og så opdage at kunderne ikke er interesserede fordi man har glemt en eller anden lille ting.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh Peder

P.s. Det e rmed vilje der ikke er medtaget lagerstyring

P.s.s. Den er ikke sat til salg endnu, så hvis der skulle være nogen som opdager uoverensstemmelser mellem dette produkt og hvad vi ellers tilbyder, bemærkes det at det vil der blive taget hånd om Big Smile 

P.s.s.s. Priser og koncept kan ses her 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 12:16

Hej Peder

Der står at man kan angive priser i forskeligge valuta, og andetsteds at salgsskat automatisk er 25%.

Hvorledes gør i hvis man vil vise priserne i USD eller NOK, men uden moms? Og hvilke muligheder er der for at kunden kan vælge hvilken valuta de vil se. Hvordan håndterer i hvis en kunde vælger at se og købe i USD uden moms, men senere skriver en dansk leveringsadresse?

Denne her forstår jeg ikke. Er det ikke hele ideen med en webshop?

"Mulighed for at bruge "put i indkøbskurv" funktionaliteten på hjemmesiden. "

Mvh jesper

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 16:28

Angående momsen, jeg er ret sikker på at der (om ikke andet skal stå) står "momsen er som standard sat til 25%"

Angående valuta vs. moms problematikken, så er det styr på det, bliver nok bare lige nød til at spørge en af programmørerne hvordan det er klaret. Skal nok vende tilbage.

Put i indkøbskurv funktionalitet på hjemmesiden:

Det er meningen at den løsning som vi lever skal kunne sættes sammen (i de tilfælde hvor det nu engang er relevant) så der bliver tale om en adskildt shop og cms hjemmeside, hvis man så på hjemmesiden f.eks. har en artikkel om et nyt produkt er det muligt at indsætte en salgsrude i bunden af artiklen så kunden kan ligge varen i kurven på hjemmesiden i stedet for først at skulle linkes over i shoppen.

Mvh Peder 

Fra København S
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 18:02

Hej jeg vil sigefor mit vedkommende ville det være fedt at kunne lave en kombinations vare. prøver lige at forklare med et eksempel.

Jeg sælger t-shirts med tryk på jeg bruger den samme type t-shirts til alle mine trøjer og har et lager af dem. Jeg har så også et vidst antal tryk liggende på lager. Hvis jeg så eks ikke har nogen medium t-shirts hjemme så kan jeg jo stadig sælge varen i de andre størrelser. altså en form for inteligent lagerstyring hvis du forstår hvad jeg mener. lidt ligesom når du "samler" en computer over nettet men bare sådan et kunden ikke kan se det sker.

Mark 

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 21:56

Hej Mark

Vi har overvejet at lave mulighed for kombinationsvarer, og varepakker for den sags skyld, men er blevet enige om at det ville være mere passende at have det som en funktionalitet, i en noget dyrer "professionel" løsning som vi lancere senere.

Det er selvfølgeligt ikke noget som vi er fanatiske i forhold til, hvis du mener at det burde være et element i en "billig" webshop, er det da noget vi skal have genovervejet.

Mvh Peder 

Fra København S
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 22:01

Bare det at det er en mulighed mener jeg er godt jeg har det ikke pt i mit system og hvis jeg kunne få det som en ekstra feature mod lidt ekstra betaling ville jeg også vælge det. Men igen det er ikke alle former for webshops som har brug for det så derfor tror jeg ikke at det nødvendigvis er en basis shop ting men en god udvidelse for nogle.

Mark 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 22:34

Hej Peder

Jeg synes I skal tilbyde Jeres kunder adgang til flere betalings gateways.

Hvis du f.eks. får en kunde som har Tyskland eller Holland som primære markeder så er det vigtigt at betalings gatewayen understøtter iDEAL og eOLV.

Jeg synes det er vigtigt ikke at I ikke begrænser Jeres kunder udvikling.

Hvis du sender mig en PM så kan jeg sætte dig i kontakt med min kollega Mads der har ansvaret for vores partnere. 

Med venlig hilsen

Mikael Christian Carlsen

Key account Manager

www.dibs.dk 

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 08:52

Hej Mikael

Du har selvfølgeligt ret i at det er noget af en bet, at vi ikke kan tilbyde vores kunder b.la. de betalingsmuligheder som du nævner.

Men der er trods alt tale om en shop til 8.000kr, så jeg tror ikke at der er så meget sammenfald mellem det kundesegment vi henvender os til med denne løsning og det segment jeres premium og platin løsninger henvender sig imod.

Ydermere; da løsningen nu ikke koster mere har vi været nød til at standardisere og automatisere så meget som overhovedet muligt i opsætningsprocessen så det at vi kun har en betalingsgateway har været et nødvendigt offer.

Der vil naturligvis være mulighed for at vælge andre betalingsløsninger i vores kommende "professionelle" shop, og der vil vi givetvis også henvende os lidt mere mod det samme segment.

Mvh Peder 

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 11:12

Jesper Jørgensen:

Hvorledes gør i hvis man vil vise priserne i USD eller NOK, men uden moms? Og hvilke muligheder er der for at kunden kan vælge hvilken valuta de vil se. Hvordan håndterer i hvis en kunde vælger at se og købe i USD uden moms, men senere skriver en dansk leveringsadresse?

Vores system er sat sådan sammen at det optræder en grundvaluta som alle de andre så er hæftet op på. F.eks. kan kronen være grundvaluta, $5.5 NOR 0.95, etc. 

Kunden kan vælge hvilken valuta han/hun ønsker at se f.eks. ved at skifte mellem valutaene i en dropdown boks (http://www.hear-digital.com/), ved at trykke på flag eller hvordan grafikeren nu ønsker at sætte det sammen. 

Momsen er kun afhængig af faktureringsadressen, altså er den uafhængig af hvilken valuta der vælges. Så den endelige pris opgives først efter der er indtastet adresseoplysninger.

Jeg håber det besvarede spørgsmålet. Der er givetvis en række andre måder dette kan sættes sammen på og jeg tager gerne mod forslag.

Mvh Peder 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 15:37

Hej Peder

Jeg spurgte mest fordi det er problemstillingjeg selv harbakset en del med. Det lyder som en fin måde i har løst det på. Langt hen ad vejen kan man dog forudsige momsen ud fra landeflag og således ændre den med valutaen. Blot lidt input.

Mvh Jesper

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)