Hej jeg kører nu på 4 år min lille enmandsvirksomhed, og har lige fået designet ny hjemmeside som er ved at være klar. Efter jeg har lagt mine produkter ind, undersøger jeg jo lige markededet (som jeg gør dagligt) for at undersøge priserne.(suk) så går man ind på edbpriser for at se hvor man skal ligge for at være konkurrencedygtige, her sælger lignende virksomheder det til, ja enda under indkøbspris ved diverse distributører og grossister i danmark. Derfor ser jeg næsten ingen anden udvej ind selv at begynde med at importere varer fra udlandet, for at kunne tjene lidt på de produkter, selvfølgelig er det pt ligeså meget en hobbyvirksomhed, men det kunne da værer rart at tjene lidt på det. Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at få af vide hvor man kan gøre det. har søgt en del på google uden større held. Hvis der findes "ligesindede" kunne vi måske i samarbejde importere til gavn for alle. Håber der kommer lidt respons, er ved at blive gråhåret af at skrive i google søgefelt :-)
|
du skal tænke på, at de virksomheder du er oppe imod på edbpriser ofte køber ind i meget store mængder, hvilket giver kæmpe rabatter hos producenter... der er dog indkøbslagre som du kan købe fra... et i Kolding og et i nordjylland et sted.. kan pt ikke lige huske navnene... (der er andre herinde der kan ved jeg )...
Hvis du vil konkurrere, skal du op og tage meget mere hjem end til fritidsbaseret... men du skal også tænke over, at de virksomheder der sælger på edbpriser sjældent tjener ret meget pr enhed.. på en bærbar tjener de nogle gange kun et par hundrede...
Men hvorfor konkurrere med dem... ? ... Du har jo noget som de ikke kan konkurrere med dig om... din service... Du har muligheden for selv at komme ud til dine kunder med varen og stille den op for dem... Derfor kan du godt tillade dig at tage lidt mere...
Jeg kørte selv et it firma, hvor jeg solgte pc'er og hardware... der levede vi af at have den tætte kontakt til kunden og installere software på maskinen inden kunden fik pc'eren... vi brugte vores ansigter udadtil for at kunne tage lidt mere (hmm.. måske derfor det ikke kørte i længden)...
Men du skal aldrig prøve at konkurrere priser... du skal leve af service, mund til mund strategi og gode løsninger...