Hej Jeg bruger Dinero og har ikke nogen kassekredit i banken, hvorfor min konto ikke kan komme under nul. På nuværende tidspunkt er min omsætning ikke særlig stor og da jeg bruger en del af varerne privat - indskyder jeg penge i virksomheden, for at denne har råd til at købe de varer jeg bruger og sælger. Jeg kan bare slet ikke finde ud af hvordan jeg bogfører når jeg tager en vare fra varelageret og bruger privat. Det burde være så simpelt synes jeg. Hvilke konto skal det bogføres på og hvilken modkonto skal der bruges. Der burde måske være en funktion i Dinero til det, der er jo sikkert rigtig mange der bruger noget af det de sælger. Vil det i øvrigt give præcist det samme hvis jeg vælger at lave et salg til mig selv som kunde med kostpris + salgsmoms ? Hjælp, jeg skal have afsluttet mit halvårsregnskab - på forhånd stor tak. |
bare opret dig selv som kunde og køb til kostpris + moms og hvis du ikke betaler, så bliver modkonto til salget en konto i egenkapitalen - tilgode fra indehaver eller hvad den kan hedde hos Dinero for enkeltmandsvirksomhed
De penge du skyder ind skyder du ind som konto INDSKUD PRIVAT og banken der får pengene er så modkonto.
Du kan udligne kontoen med det du har tilgode med indskud privat konto så den ene går i 0
Jeg mener ikke der er en egentlig genvej i dinero til lige det forhold og dig selv som kunde til kostpris + moms er ideelt for at kunne vise de transaktioner let