Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afvisningsprocent i Google Analytics, hvad betyder det?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 1. Mar 07
Indlæg ialt: 13
Fra  MereMobil.dk Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey!

I Google Analytics optræder noget de kalder 'afvisningsprocent', men hvad betyder det? Synes ikke rigtig jeg har kunne finde et meningsfyldt svar nogle steder.

Jeg tænker også på, om det er godt med et højt tal eller lavt tal? (og hvad der kan gøres for at ændre det)...

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Min vises på engelsk, og der har jeg "Bounce Rate" der er et udtryk for hvor mange der forlader sitet uden at se mere end den første side. Hvis det er det samme vil du gerne have denne så lav så mulig (få brugerne til at se så mange sider som muligt).

Men jo mere løse søgeord du fx. bruger i adWords, jo højere vil bounceraten også blive, hvilket ikke nødvendigvis er dårligt så længe nok af de andre køber varer og lign.

Mvh Jesper

Fra St. Julians
Tilmeldt 29. Aug 09
Indlæg ialt: 56
Fra  Marketing Partners Online Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Jeg kan se at denne tråd er gammel (jeg er bekendt med Amino, men kom ind efter en google-øsgning på "afvisningsprocent, da emnet i særlig grad interesserer mig for tiden). I stedet for at oprette en ny tråd, fortsætter jeg her :-)

Et scenarie: En bruger finder via google min underside på Bingoforum.dk: gratisspil ved at søge på "gratisspil." Denne bruger begiver sig nu ud i at spille et eller flere af de gratisspil han finder på denne underside. I samme nu han "hopper ind i" et gratsspil, vil denne handling så tælle som en afvisning, idet han ikke længere er på Bingofroum.dk "som sådan." Jeg ved at dette spørgsmål med stor sandsynlighed er rigtig dumt, men man bliver kun klogere af at spørge.

Et andet spørgsmål / scanarie. Bingoforum.dk arbejder, som navnet antyder, med bingo, og det vi primært gør er at anmelde forskellige online bingorum som vi sender vores brugere videre til.

Et scenarie: En bruger finder via google min underside på Bingoforum.dk: Maria Bingo ved at søge på "Maria Bingo." I samme nu han besøger Maria Bingo via et af de links der fører til Maria Bingo, tæller han så som en afvisning af min underside om Maria Bingo. Det er klart, at jeg anser det for positivt når denne handling sker - det samme gør sig gældende i eksemplet ovenfor - men samtidig er det vigtigt for mig at forstå mine tal i analytics 100 %. 

Jeg takker på forhånd - og hej til dig, Jesper - du er da også alle vegne :-)

Nicolai

Texaspoker.dk er hele Danmarks guide til poker. Bliv en del af Danmarks hyggeligste poker fællesskab.

Fra Odense
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 224
Fra  Marketing Manager Skrevet kl. 04:59
Hvor mange stjerner giver du? :

vil også gerne lærer noget mere her :)

 

nogle kloge på området ?

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 07:21
Hvor mange stjerner giver du? :

En afvisning er hvis  brugeren kun ser én side på hjemmesiden og ikke foretager en "hændelse" i google analytics-sprog. (skrev en af dem jeg følger på twitter den anden dag, jeg kan simpelthen ikke huske hvem Zip it!)

Eller som en twitter-søgning gav mig:
pprothe Google's Avinash definition of website Bounce Rate "I came. I puked. I left." Wink 

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Thrane:

vil også gerne lærer noget mere her :)

 nogle kloge på området ?

Jeg har skrevet lidt her om analytics bounce rate og afvisningsprocent , måske det kan hjælpe lidt på vej til en forståelse. Det er skrevet på dansk i et forhåbentligt let forståeligt sprog :)

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

@Mattias: Jeg vil gætte på det var mig der nævnte det med eventsporingen på Twitter :-)

For sagen er at afvisningsprocent ikke længere kun har noget med sidevisninger at gøre.

Det er muligt at måle funktioner, klik og handlinger med hændelsessporing i Google Analytics. Lad os sætte et scenarie op: Du har en video på forsiden af dit site, og vil gerne vide hvor mange, der starter denne video. Derfor implementerer du hændelsessporing, så du måler klik på start af video.

Hvis en bruger kommer ind på forsiden, kun ser forsiden, men klikker på videoen og forlader sitet igen, så er det ikke længere indregnet i afvisningsprocenten - for brugeren interagerede med sitet. Dvs. afvisningsprocenten er andelen er besøg, hvor brugeren kun ser en side, OG ikke udfører en handling, der måles med Google Analytics hændelsessporing.

Jeg har haft en kunde, der ikke forstod hvorfor de havde så lav afvisningsprocent, og så viste det sig at de bruge hændelsessporingen til at måle sidernes loadtid. Så det er en meget vigtig pointe at have med...

Jeg har tidligere lavet et gæsteindlæg hos Thomas Rosenstand om hvordan afvisningsprocenten kan bruges til at optimere en hjemmeside med - læs det her.

 

 

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg har set en del bud på hvad der egentlig ligger bag afvisningsprocenten, så har jeg lavet den fulde og korrekte version på webanalytiker.dk - så læs her: Hvad er afvisningsprocent?

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)