Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for dropshipping?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. May 13
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er ved at opstarte en virksomhed som skal sælge gennem dropshipping.

Jeg undrede mig over hvordan jeg skal forklare det til kunden, hvis jeg overhovedet skal det?

Er det lovkrav at fortælle en kunde at hans produkt vil komme fra en anden virksomhed?

Og hvordan gør jeg med lagerstyring? Virksomheden der tilbyder dropshippingen har over 1.000 produkter, og sælger dagligt. Hvad gør jeg hvis en kunde bestiller et produkt på min side, og jeg ikke har mulighed for at levere det, pga. dropshipping-leverandøren er løbet tør for det produkt? Skal jeg så bare annullere ordren og sige til kunden at min leverandør ikke havde mulighed for at levere varen alligevel?

VH.

MadsAno

Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 62
Fra  Boserup VVS Skrevet kl. 17:32

Pas på, du er ved at rode dig ud i noget giftigt noget.

Rent juridisk behøver du ikke fortælle hvor varen kommer fra. de skal bare være klare over leverings omstændighederne.

Dog SKAL du oplyse dem at der skal tillægges afgifter osv.

Hvad slags vare er det.

Tilmeldt 8. May 13
Skrevet kl. 17:49

Er ved at begive mig ud i noget salg af moderne møbler/designermøbler.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 18:58

Hej,

Bruger selv dropshipping. De fleste kunder er meget forstående overfor at dine varer kommer fra en producent eller et grossist lager. Der har jeg ingen problemer. Dog er det med udsolgte varer et problem. Har endnu ikke fundet en løsning på dette, heldigvis tror jeg kun jeg har oplevet det 3-4 gange at mine leverandører ikke har kunne levere.

Man kan forsøge at lave en aftale med ens leverandør, om at de skal informere om udsolgte vare. Der jeg har dog ikke været heldig endnu, med at få dem til det. Derfor holder jeg tit øje, med de leverandører hvor jeg kan bestille varer online, ser om der kommer nye til, om der er nogle der udgår osv.

Hvis der er en ordre du ikke kan levere her og nu, kan man altid forslå kunden, enten at annullere ordren eller om kunder gerne vil vente på at varen igen er på lager.

venlig hilsen

//pete45

Tilmeldt 8. May 13
Skrevet kl. 19:17

Henrik:

Hej,

Bruger selv dropshipping. De fleste kunder er meget forstående overfor at dine varer kommer fra en producent eller et grossist lager. Der har jeg ingen problemer. Dog er det med udsolgte varer et problem. Har endnu ikke fundet en løsning på dette, heldigvis tror jeg kun jeg har oplevet det 3-4 gange at mine leverandører ikke har kunne levere.

Man kan forsøge at lave en aftale med ens leverandør, om at de skal informere om udsolgte vare. Der jeg har dog ikke været heldig endnu, med at få dem til det. Derfor holder jeg tit øje, med de leverandører hvor jeg kan bestille varer online, ser om der kommer nye til, om der er nogle der udgår osv.

Hvis der er en ordre du ikke kan levere her og nu, kan man altid forslå kunden, enten at annullere ordren eller om kunder gerne vil vente på at varen igen er på lager.

venlig hilsen

//pete45

Hej,

Mange tak for svaret.

Oplyser du dine kunder om det, og hvordan?

Vh.

MadsAno

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 20:44

Hej,

De kunder jeg snakker med, hvis samtalen lige falder på det (snakker jo ikke med alle kunde som webshop). Men det er langt fra alle kunder der spørg eller hvor det er nødvendig at nævne det.

Jeg har gjort en del udad, at med mine mest "udsatte" varer at gøre kunden opmærksom på, at der kan forekomme forlænget leveringstid og at de kan ringe eller skrive for at få en præcis leveringstid. Så har jeg nemlig mulighed for at tjekke om varen er på lager og klar og derefter give kunden et præcis svar. Og her er alle de kunder jeg har snakket med ganske forståeligt overfor, at så noget som senge og reoler (i mit tilfælde) kommer fra eksterne lager.

Venlig hilsen

// pete45

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg ville skrive ligeud, at alle varer kommer direkte fra producentlager (og går ud fra EU så ingen told) - men tænk på, at returvarer - 14 dg returret (du kan ikke be kunden returnere til England) - jo vil gå retur til dig i DK og det er dig der skal refundere kunden, så det skal du jo enten ha aftale med dropshipper om, at du sender til ham, eller - du får stille og roligt et eget lager at sælge

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 21:35

Hej MadsAno

Jeg er selv i gang med sidste del af min webshop, som også anvender Dropshipping.

Jeg har også tænkt over det med, om kunden burde gøres opmærksom på det, hvilket jeg egentlig synes at man godt kan gøre. Hvis man blot skriver ind i sine handelsbetingelser, at webshoppen benytter sig af dropshipping, og forklarer, hvordan dropshipping egentlig fungerer og hvad kunden har af ekstra omkostninger.

Nu er jeg så "heldig" - eller hvad man nu skal sige - at min leverandør ikke tager noget gebyr for at håndtere de ordrer som bliver lagt i deres system. Det eneste de skal have som betaling, er fragten.

Tjek eventuelt op på, om din leverandør tillader XML integration. Min leverandør tillader nemlig, at man integrerer mod deres webshop-system.
Min webshop kommer til at køre i Prestashop, og her kommer integrationen til at køre på. Integrationen tillader - i mit tilfælde følgende:

1. Produkter inkl. beskrivelser og billeder synkroniseres.
2. Engrospriser bliver automatisk opdateret i min webshop.
3. Lagerstatus opdateres automatisk i min webshop.
4. Dato for vareforsendelse til kunden, hvis en kunde bestiller et udsolgt produkt.
5. Ordrer som bliver lagt i min webshop, oprettes automatisk i min leverandørs webshop.

Så det kunne måske være værd at undersøge, hvilke muligheder din leverandør tilbyder.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)