Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte nye hjemmeside virksomhed, kriterier og tanker.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg vil starte en ny hjemmeside som forbinder sport med forretning. 

Jeg har mange tanker på plads omkring setupppet af hjemmesiden, men derfra og til at have en hjemmeside som stemmer overens, synes ret lang og snørklet.

Først og fremmest vil jeg spørge om hvad jeg skal gøre for at starte virksomheden? Hertil tænker jeg registrering af virksomheden, cvr? Registrering af internet virksomhed, Virksomhedestype - regner med Aps m.m.

samt beskyttelse af at sitet ikke kan blive misbrugt eller kopieret af andetsted.

Dertil kommer det at starte en hjemmeside, som jeg ingen erfaring har med selv og er ikke den store hjemmeside/it haj.

Hjemmesiden vil være ret krævende idet der skal indgå videoer, artikler, billeder, konkurrencer, andet underholdning. Men da hjemmesiden ikke selv skal sælge produkter, men blot vil anvende referencer, skal indtjeningen ske gennem annoncering/reklamer på hjemmesiden, som står i takt til branchen. Og reklamering på hjemmeside har jeg ej heller ingen kendskab til, hvad der kan forlanges, hvad der kan tjenes samt hvad man ca. skal have af besøgende/traffic for at andre virksomheder vil annoncerer. 

Hjemmesiden skal desuden efterfølgende være let for mig at redigere mht. artikler, videoer, billeder, underholdning, reklamer m.m..

Derudover vil jeg hører hvad folk har af erfaringer med at få et præcist overblik over virksomheden, herunder koncept, økonomi, finansiering, tidshorisont, markedsanalyse, konkurrentanalyse, marketingsplan m.m. Altså udarbejdelse af dokumenter... Forretningsplan, vedtægter og lignende.

Dertil hvilke love og regler der gælder for at drive en sådan forretning, og som jeg bør sætte mig ind i.

Ved at det er mange spørgsmål at skulle besvare, men det er dem der fylder mit hoved lige nu. 

Håber i vil hjælpe mig.

Stor hilsen 

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

For at forenkle et aspekt af hvad du omtaler her.

Har jeg forstået det korrekt hvis du vil starte et slag online-magasin? Hjemmeside-mæssigt er det i hvert fald det jeg har forstået ud fra dit oplæg. :)

Om du med det samme skal springe ud i et ApS osv. kræver lidt mere indsigt i præcist hvad det er du har tænkt dig at lave. Ud fra det jeg lige hurtigt forstår, så virker det ikke til at være nødvendigt for dig i din opstartsface. Det kan selvfølgelig også være jeg har misforstået konceptet helt. :)

Hvis du gerne vil i en nærmere dialog står jeg gerne til rådighed for spørgsmål i forhold til selve webprojektet.

Forretningsplaner, vedtægter, regnskaber osv. er jeg sikker på der er andre her på Amino som er mere kvalificerede. :) 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)