Hej Amino brugere, jeg er kommet lidt i en underlig situation. Jeg arbejder og bor til dagligt i Østrig, jeg har min hovedadresse her og jeg har på kommunen udfyldt papirerne om emigration. Det betyder selvfølgelig at jeg ikke er skattepligtig i Danmark længere. I Danmark har jeg dog stadig en sekundær adresse hos min familie, hvor bank og staten sender deres breve. Jeg har ved siden af mit arbejde fået tilbudt en del freelance arbejde for div. firmaer hernede, men for at tage disse jobs skal jeg oprettes som firma. Det betyder jeg skal have et gewerbeschein, der koster i omegnen af 4000€ indeholdende kursus, samt betale ca 130€ i forsikring om året samt 150€ om året til Kammerumlage. Mit spørgsmål er, er det lovligt for mig, at oprette et firma i Danmark, fakturere mine Østrigske (og danske) kunder hertil og så betale min skat i Danmark, samme tid med at jeg bor og arbejder i Østrig? Og hvordan er det så med fx selvangivelse... Skal jeg til at fylde den ud igen? Og i så fald, har jeg stadig et personfradrag eller skal jeg betale fuld skat af hele indkomsten? Håber I kan hjælpe, for jeg har masser af energi og lyst til at komme i gang, men føler lidt at det er op ad bakke at få lov. |
Arbejder og bor i udlandet, firma i Danmark?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)