Hej. Jeg kan se på SKAT´s hjemmeside at man indberetter og betaler moms hver måned når selskabet omsætter for over 50mio eller når du søger om det. Jeg vil rigtig gerne holde tungen lige i munden med mine nye selskaber, og jeg kommer selv til at sidde og indberette og betale moms. Derfor kan jeg godt se en fordel i at betale moms månedsvis så der er styr på den del. Det betyder også at eventuelle fejl vil være nemmere at håndtere. Jeg overvejede et system hvor jeg ved hver indbetalt faktura fik sat momsbeløbet ind på en konto for sig selv, men problemet i det er at det naturligvis ikke er et korrekt billede af momsen, da der jo også skal modregnes moms af indkøb. Hvordan søger man om at få lov til at betale moms månedsvis og kan det efterfølgende laves om til eksempelvis kvartalsvis betaling ? Jeg ved godt at det ikke umiddelbart virker logisk at afregne moms månedsvis i et lille nystartet selskab, og det er heller ikke for logikkens skyld , men mere for min egen da jeg så bedre føler jeg har styr på det. |
Moms afregning hver måned ?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)