Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det her være rigtig????

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen, Det er min første indlæg her på amino. Jeg skal til at starte en restaurationsvirksomhed sammen med min partner og jeg har læst mange af jeres tråd over de sidste par dag og der er masser af information i dem. Men nu har jeg et spørgsmål. Jeg har læst det her på denne hjemmeside: http://formacompany.com/denmark.html "An ApS must have a share capital of at least DKK 125,000. After two months from the date of foundation, 50% of the capital or at least DKK 125,000 must be paid in. The possible remaining capital must be paid in no later than 12 months after formation of the company." Kan det være rigtig? Jeg troede man skulle have hele 125.000 på dagen af stiftelsen? Excuse my bad Danish but I'm English.
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:18

Jeg har lige stiftet to ApS'er (holding+drift) - der skulle pengene være til stede ved stiftelsen.

Og jeg har aldrig hørt om den anden model du nævner. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 11:27

Det skal du også, der står. "50% or at least 125.000", altså min 125KKr.

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12892
Skrevet kl. 12:03

Hej

Er du i tvivl om  hvordan reglerne er kan du altid sprøge hos Erhvervs & Selskabsstyrelsen.

http://www.eogs.dk/ 

Her er hvad de E&S skriver på deres hjemmeside, så det lyder ikke til at være rigtigt at pengene / værdier først skal være tilstede efter senest to måneder efter oprettelse. 

Vær opmærksom på at indskudet ikke nødvendigvis behøves at være 125.000 kr i kontanter, for du har også mulighed for at indskude anpartkapitalen i form af andre værdier .f.eks et varelager, inventar osv.

Kapitalens indbetaling
I anpartsselskaber er der krav om indbetaling af en selskabskapital på mindst 125.000 kr.

I et aktieselskab er der krav om indbetaling af en selskabskapital på mindst 500.000 kr.

Ved stiftelse af et selskab skal der til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen indsendes dokumentation for den kontante kapitals indbetaling.

Dokumentationen kan ske i form af et indbetalingsbilag fra et pengeinstitut, en advokat eller en statsautoriseret eller registreret revisor, der viser at pengene var indbetalt senest på anmeldelsestidspunktet på en konto, der lyder på selskabets navn.

Ved indskud af andre værdier end kontanter, skal der indsendes en vurderingsberetning og evt. en åbningsbalance, 

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 18. Oct 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:10
jjam:

Det skal du også, der står. "50% or at least 125.000", altså min 125KKr.

Ja, men der stå også det her: "After two months from the date of foundation" Jeg tror heller ikke det kan være rigtigt hvis EogS siger at der skal være bevis på, ved stiftelse, at det er kr. 125,000 på en konto i firmaets navn. Men nu har jeg så en anden spørgsmål, hvis i gider hjælpe mig lidt. Jeg skal til at starte en restaurationsvirksomhed ApS. Er det klogest at have en holding company, så at restaurantvirksomhed er datterselskabet. Holding ApS ville være financeret 50:50 (62,500 each) af hver vores egen enkeltmansvirksomhed. Enkeltmansvirksomheder ville køre under virksomhedsordning. Lyder det som noget der ville være muligt? Vi skal nok få en revisor men vi ville bare høre om det er en måde at gør det på? Tak.
Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 15:11

Om I skal stifte Holding eller ej - eller personlig virksomhed vs. ApS - vil jeg sige afhænger lidt at Jeres budgetter og planer for fremtiden. Emnet er debatteret flere gange i tidligere indlæg, hvor I evt. kan finde mere info.

Bemærk dog at I ikke kan eje aktier i virksomhedsordningen. Så I kan ikke have 50/50 i hver Jeres personlige virksomhed.

På stående fod vil jeg mene, at risiciene i restaurationsbranchen taler for, at I skal stifte et ApS, således I begrænser Jeres personlige hæftelse. Er I "100" på at det kommer til at gå godt fra start, så kan der være nogle fordele ved at starte virksomheden i personligt regi, således I kan udnytte evt. underskud i opstartsårene i Jeres personlige indkomster.
Vælger I at stifte ApS, kan I (alt andet lige) lige så godt stifte holding med det samme, eftersom I kan stifte begge selskaber med samme indskudskapital (I skal således kun bruge 125.000 i alt fra start). Den største fordel ved at have et holdingselskab er, at I har mulighed for at afdække Jeres risici ved at "kanalisere" udbyttet fra driftsvirksomheden over i holdingselskabet. Derved kan evt. kreditorer ikke få andel heri.

Mvh. Karsten

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)