|
Jeg har lige stiftet to ApS'er (holding+drift) - der skulle pengene være til stede ved stiftelsen.
Og jeg har aldrig hørt om den anden model du nævner.
|
Jeg har lige stiftet to ApS'er (holding+drift) - der skulle pengene være til stede ved stiftelsen. Og jeg har aldrig hørt om den anden model du nævner. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Det skal du også, der står. "50% or at least 125.000", altså min 125KKr. |
Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.
Hej Er du i tvivl om hvordan reglerne er kan du altid sprøge hos Erhvervs & Selskabsstyrelsen. Her er hvad de E&S skriver på deres hjemmeside, så det lyder ikke til at være rigtigt at pengene / værdier først skal være tilstede efter senest to måneder efter oprettelse. Vær opmærksom på at indskudet ikke nødvendigvis behøves at være 125.000 kr i kontanter, for du har også mulighed for at indskude anpartkapitalen i form af andre værdier .f.eks et varelager, inventar osv.
Kapitalens indbetaling I et aktieselskab er der krav om indbetaling af en selskabskapital på mindst 500.000 kr. Ved stiftelse af et selskab skal der til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen indsendes dokumentation for den kontante kapitals indbetaling. Dokumentationen kan ske i form af et indbetalingsbilag fra et pengeinstitut, en advokat eller en statsautoriseret eller registreret revisor, der viser at pengene var indbetalt senest på anmeldelsestidspunktet på en konto, der lyder på selskabets navn. Ved indskud af andre værdier end kontanter, skal der indsendes en vurderingsberetning og evt. en åbningsbalance,
Hilsen Ravn
|
Ja, men der stå også det her: "After two months from the date of foundation" Jeg tror heller ikke det kan være rigtigt hvis EogS siger at der skal være bevis på, ved stiftelse, at det er kr. 125,000 på en konto i firmaets navn. Men nu har jeg så en anden spørgsmål, hvis i gider hjælpe mig lidt. Jeg skal til at starte en restaurationsvirksomhed ApS. Er det klogest at have en holding company, så at restaurantvirksomhed er datterselskabet. Holding ApS ville være financeret 50:50 (62,500 each) af hver vores egen enkeltmansvirksomhed. Enkeltmansvirksomheder ville køre under virksomhedsordning. Lyder det som noget der ville være muligt? Vi skal nok få en revisor men vi ville bare høre om det er en måde at gør det på? Tak. |
Om I skal stifte Holding eller ej - eller personlig virksomhed vs. ApS - vil jeg sige afhænger lidt at Jeres budgetter og planer for fremtiden. Emnet er debatteret flere gange i tidligere indlæg, hvor I evt. kan finde mere info. Bemærk dog at I ikke kan eje aktier i virksomhedsordningen. Så I kan ikke have 50/50 i hver Jeres personlige virksomhed. På stående fod vil jeg mene, at risiciene i restaurationsbranchen taler for, at I skal stifte et ApS, således I begrænser Jeres personlige hæftelse. Er I "100" på at det kommer til at gå godt fra start, så kan der være nogle fordele ved at starte virksomheden i personligt regi, således I kan udnytte evt. underskud i opstartsårene i Jeres personlige indkomster. Mvh. Karsten |