Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skattebetaling under virksomhedsordningen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Jun 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en personlig ejet konsulentvirksomhed, hvor jeg tjener ca. 500.000 om året. Jeg vil gerne opbygge en kapital i virksomheden til senere hævning, enten til privat hævning eller til udbygning af virksomheden. 

Jeg har fået fortalt, at det jeg hæver i virksomheden for at betale virksomhedens skat, i min min personlige formue og indkomstopgørelse til skattevæsnet, skal anføres som "private hævninger" og dermed betales af mine midler uden for virksomheden. Jeg troede, at alt, der vedrørte virksomheden forblev i denne, også den skydlige 25 % skat. 

Jeg har selvstædige konti til min virksomhed, således min lønindkomst i øvrigt er adskilt fra virksomheden.

Hvis den betalte skat skal indgå i min selvangivelse som "privat hævninger" betyder det, at jeg får en meget høj lønindkomst uden for virksomheden, og derfor kommer til at betale topskat. Principielt kan jeg jo sige, jo mere jeg tjener i virksomheden, jo "fattigere" bliver jeg i forhold til mine andre løninkomster. Jeg vil således på et tidspunkt blive tvunget til at bruge min kapital virksomheden.

Jeg har fået at vide, at al skat er personlig, når det er en personlig ejet virksomhed, også selv om jeg bruger virksomhedsordningen og har adskilt økonomi i forhold til mine andre lønindkomster. 

Håber det er klart, og at der er nogle, der kan hjælpe mig 

Mange hilsner

henning Boddum

Henning

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46642
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

VSO vil jeg tilråde dig en konkret revisor opsætning af og med din indtægt er det små penge i forhold til det du kan opnå

Kort forklaret: Det du hæver betaler du personlig skat af og al den type indkomst lægges sammen - også evt løn indkomst og når du krydser topskat vil du betale topskat af den del der ligger over. Det er selvklart sure ekstra 12% (som jeg husker i hovedet) men så er det heller ikke værre, og ofte vil den skat komme før eller siden - læs gerne http://finansiel.blogspot.dk/2013/03/kan-man-snyde-topskatten.html 

Det du ikke hæver under VSO beskattes med en acconto skat på 24,5% for 2014 (25% 2013) og den betales. Hvis du/når du siden så hæver penge selv, så modregnes den allerede betalte skat på de 25% i den skat du skal betale som person, så du ikke kommer af med hverken mere eller mindre i skat, end samlet personskat

Tag en revisor og gennemgå din helt personlige økonomi og få den skattemæssigt så godt som muligt. Husk i alle fald at hæve alt du kan op til topskat hvert år så du ikke risikerer bare at gemme overskud væk, som så siden bliver så stort når det skal ud, at du altid vil ramme topskat.

Hvis du istedet vælger at drive det som selskab, så får du på udgiftssiden en tvunget arbejdsskadeforsikring på ca 1300 kr og en større arbejede/udgift til årsberetning - men du kan så betale selskabsskat 25/24,5% og derefter hæve udbytte op til 49.200 per ægtefælle - til 27% udbytte skat. også det er gennemgået i det første link - men du kan også se lidt mere her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/04/udbytte-eller-ln.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)