Hej Aminoer Jeg går og roder lidt med tanken om at starte et projekt der er karakteriseret af den klassiske formidlerservice mellem et kundesegment og udbyderne af et produkt/en service. Min eneste bekymring er hvorvidt den branche jeg har i tankerne passer ind i denne "kasse" (jeg vil helst ikke være mere specifik her i starten). Jeg forsøger at finde ud af hvor pengene til mig skal komme fra. Såvidt jeg er orienteret foregår det typisk ved at køber betaler for produktet/servicen via formidlerservicens hjemmeside, hvoraf en vis procentdel snuppes af formidleren (lidt a la sweetdeal, fx). Dette kræver jo blot, at kunderne er villige til at betale inden deres service leveres. Sagen er den at vi, i mit tilfælde, taler om en service hvor køber MÅSKE ikke er super villig til at betale på forhånd. Mit spørgsmål er derfor, om der kunne være andre måder at jeg som formilder kan sikre at jeg får en del af kagen..? Ved blot at formidle kontakten, kan køber og udbyder jo blot fortsætte kontakten, og betaling, uden om mig. I dette tilfælde ville den eneste realistiske indtægtskilde for mig være at udbyder betaler en fast månedlig pris for at få sin service videreformidlet (sådan som jeg formoder det er tilfældet ved fx 3byggetilbud.dk eller Agera). Jeg ser dog ikke det store potentiale her, sammenlignet med at snuppe en vis procentdel af hver eneste handel, inden for netop den service jeg har i tankerne. Det blev en lidt flyvsk strøm af tanker - jeg håber dog, at I kan se hvor jeg vil hen.. jeg har kort og godt lidt svært ved at vurdere hvordan jeg finder frem til den rette model. Er der nogen der vil bidrage med lidt konkret input eller blot lige så flyvske tanker :) ? På forhånd tak! - Søren
|
Formidlerservice mellem kunde og udbyder - holder det?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)