Ja, som overskriften lyder så er dette en "fiktiv" webshop. Eller, det er det sådan set ikke. Jeg skal bare have indblik i nogle forskellige ting, inden jeg starter min egen. Lad os nu sige, at jeg var ved at starte min egen webshop. Jeg betalte først 10.000kr for design + programmering fra et firma. Hvad så med betalingssystemer, når man har betalt det hos eksempelvis www.fribetaling.dk, hvordan modtager man det så, og hvordan integrerer man det, så det hele passer ind? Efter dette, skal det hele jo gerne søgemaskineoptimeres. Så må jeg have betalt en anden virksomhed x antal kroner for SEO. Igen, hvordan modtager jeg deres produkt, og hvordan skal det integreres i min webshop? (Og hvilke virksomheder kan I anbefale at man bruger sine opsparede "SEO-kroner" på?) - Når det så sker, at SEO er fuldt ud færdigt osv osv.. Opdaterer det så selv, hvis man fx kommer med nye varer, opretter en underside eller andet?? - Og er det vigtigt at domænenavnet hedder noget bestemt, samt undersiderne (Her menes fx www.xxx.dk/zzz?="las?!.php, eller www.aaa.dk/yyy.php)? Til sidst vil jeg så gerne høre forslag til markedsføring! Hvad der er bedst at bruge sine penge på. Selvfølgelig er der Google AdWords, men hvad er der mere?! Evt. reklamebureauer eller andet? - Og hvor mange penge skal man evt. afsætte til det?
Mvh. Yngvi! |
Hej Yngvi
Hvad hedder din webshop(url), hvorfor var der ikke betalingsystem med i din webshop, er det noget der er bygget fra bundet, eller er det et standard system?
Vedr. dit sidste spørgsmål, vil jeg sætte anbefale at du sætter dig godt og grundigt ind i hvordan adwords fungere og starter med det, hvis du går til et reklamebureau så er skal dit budget hurtigt få ben at gå på, f.eks. koster det mellem 4000-8000 at få lavet flash banner i 7 forskellige størrelser/formater plus backup gif, dernæst kommer annoncering. Så for de penge kan du få mange kunder gennem adwords, når du har toppet via adwords så vil det måske være en ide at lave banner, konkurrencer osv.