Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fiktiv webshop!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, som overskriften lyder så er dette en "fiktiv" webshop. Eller, det er det sådan set ikke. Jeg skal bare have indblik i nogle forskellige ting, inden jeg starter min egen.

Lad os nu sige, at jeg var ved at starte min egen webshop. Jeg betalte først 10.000kr for design + programmering fra et firma. Hvad så med betalingssystemer, når man har betalt det hos eksempelvis www.fribetaling.dk, hvordan modtager man det så, og hvordan integrerer man det, så det hele passer ind?

Efter dette, skal det hele jo gerne søgemaskineoptimeres. Så må jeg have betalt en anden virksomhed x antal kroner for SEO. Igen, hvordan modtager jeg deres produkt, og hvordan skal det integreres i min webshop? (Og hvilke virksomheder kan I anbefale at man bruger sine opsparede "SEO-kroner" på?)  - Når det så sker, at SEO er fuldt ud færdigt osv osv.. Opdaterer det så selv, hvis man fx kommer med nye varer, opretter en underside eller andet?? - Og er det vigtigt at domænenavnet hedder noget bestemt, samt undersiderne (Her menes fx www.xxx.dk/zzz?="las?!.php, eller www.aaa.dk/yyy.php)?

Til sidst vil jeg så gerne høre forslag til markedsføring! Hvad der er bedst at bruge sine penge på. Selvfølgelig er der Google AdWords, men hvad er der mere?! Evt. reklamebureauer eller andet? - Og hvor mange penge skal man evt. afsætte til det?

Mvh. Yngvi! 

Dbh. Yngvi

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:51

Hej Yngvi

Hvad hedder din webshop(url), hvorfor var der ikke betalingsystem med i din webshop, er det noget der er bygget fra bundet, eller er det et standard system?

Vedr. dit sidste spørgsmål, vil jeg sætte anbefale at du sætter dig godt og grundigt ind i hvordan adwords fungere og starter med det, hvis du går til et reklamebureau så er skal dit budget hurtigt få ben at gå på, f.eks. koster det mellem 4000-8000 at få lavet flash banner i 7 forskellige størrelser/formater plus backup gif, dernæst kommer annoncering. Så for de penge kan du få mange kunder gennem adwords, når du har toppet via adwords så vil det måske være en ide at lave banner, konkurrencer osv.

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 12:34

Altså, jeg har ikke noget webshop, endnu! Men jeg forsøger at få et overordnet indblik i det. Webshoppen bliver programmeret fra bunden, og indeholder i forvejen ikke noget betalingssystem. - Er det nemt derefter at integrere fx fribetaling.dk's betalingssystemer?

- Okay, mange tak. Vil prøve at se på det med Adwords. Jeg kan selv finde ud af at fremstille bannerreklamer, så det er ikke den største problem.

- Men stadig, er der nogen der kan forklare mig ovenstående spørgsmål omkring SEO?

Mvh. Yngvi! 

Dbh. Yngvi

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 12:39

Husk lige på, at alt der bliver skrevet, kun er eksempler. Dette skal udelukkende bruges til at se, hvordan det fungerer teoretisk.

Dbh. Yngvi

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:43

Problemet er at der kunne skrives bøger omkring dine spørgsmål, der er ikke noget kort svar på dem.

Angående integration af fribetaling eller lign. så burde det være en smal sag for det firma du har hyrret til at udvikle en shopløsning fra bunden - Kan de ikke integrere en betalingsgateway, så ville jeg stille spørgsmålstegn ved om de var kompetente nok til at udvikle en helt shopløsning fra bunden.

Rent seomæssigt så kan der gøres rigtig meget allerede under udvikling af shopløsningen, sørg for god url struktur, ingen dublicate content, udnyt h1 h2.... tags, alt tags, title tags. Evt benyt metatags men lad være med at misbruge dem.

En mere dybdegående forklaring omkring seo og hvad det koster vil jeg overlade til dem der har mere forstand på det end jeg har

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 22:34

Okay, mange tak for jeres svar!

- har dog lige ét spørgsmål mere. - Er 5.000,- nok til at reklamere over google??! .. - Jeg bliver nemlig ved med at høre at det er billigt at reklamere vha. eks. google! Men hvad er billigt? - Hvilket forhold skal man sætte det i.

Mvh. Yngvi! 

Dbh. Yngvi

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 22:54

Yngvi K.:

Okay, mange tak for jeres svar!

- har dog lige ét spørgsmål mere. - Er 5.000,- nok til at reklamere over google??! .. - Jeg bliver nemlig ved med at høre at det er billigt at reklamere vha. eks. google! Men hvad er billigt? - Hvilket forhold skal man sætte det i.

Mvh. Yngvi! 

Man kommer langt for 5000 kr. på Google men det kommer selvfølgelig også an på dine søgeord.. personligt kan jeg få 20.000-25.000 besøgende for 5000 kr.

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 23:07

Martin M:
Man kommer langt for 5000 kr. på Google men det kommer selvfølgelig også an på dine søgeord.. personligt kan jeg få 20.000-25.000 besøgende for 5000 kr.

Det lyder godt.. Så har jeg da et godt indblik i, hvor mange penge det er nødvendigt at bruge udelukkende på Google og dets adWords.

Yderligere tænkte jeg på en ting, kan man få noget lignende Google adWords til søgemaskiner som Yahoo, Altavista osv..?

Mvh. Yngvi! 

Dbh. Yngvi

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)