Hej ! Nu er det bare en tanke, men kunne det ikke være en god idé at nogle iværksættere, der har været i gang i et stykke tid, tog nogle elever ind fra HG eller HH etc ??
Jeg har søgt et par forskellige steder nu, men har ikke fået en elevplads endnu, men jeg har ikke tænkt mig at stå i butik/på kontor o.l. resten af mit liv. Jeg vil en dag gerne have mit eget, og hvis man så kunne "få" en elevplads ved en iværksætter, ville det da bare være toppen.
Er der nogen af jer der har eller har haft elever, og hvorfor/hvorfor ikke og til sidst, er det noget i kunne tænke jer en dag ?
Vh.
Bayliss - HGv-studerende
ps. Jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle ligge dette indlæg, så nu blev det her |
Jeg kunne sandelig godt tænke mig en elev.
Men jeg føler, jeg vil have svært ved at lære en kontorelev de grundlæggende ting, som sådan én skal kunne. Mit billede af "sådan nogen" er, at de skal lære at systematisere og holde styr på økonomi og den slags. Det er netop dels mine svage sider og dels de ting, jeg køber mig til udefra.
Men jeg føler, jeg vil have svært ved at lære en kontorelev de grundlæggende ting, som sådan én skal kunne. Mit billede af "sådan nogen" er, at de skal lære at systematisere og holde styr på økonomi og den slags. Det er netop dels mine svage sider og dels de ting, jeg køber mig til udefra.
Jeg er bange for, at en elev, som blev uddannet hos mig vil være oplært i en skæv og forkvaklet tilgang til verden, som er vanseklig at finde anvendelse for i et mere traditionelt firma.
Derfor tror jeg nok, jeg melder pas i første omgang, men hvis engang mit firma vokser, vil elever blive en del af dagligdagen.
mvh Hans