Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 77
Fra  eAcces Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Kan det virkelig være rigtig at man skal oprette en erhvervskonto for at kunne anskaffe sig et Erhvervs NEMID for derved at få sine penge man har til gode hos SKAT udbetalt? Jeg synes det virker virkelig unfair.. At oprette en erhvervskonto, for at SKAT derved kan overføre ens penge man har tilgode hos dem, og man SKAL oprette en NEMKONTO for at de kan udbetale dem.. Jeg kan lige så godt lade dem være derinde, for oprettelsen af en erhvervskonto hos min bank bliver alligevel 850 kr,- pr. kvartal med gebyrer osv. osv. der gennem 2 regninger vil overstige det beløb jeg har tilgode..

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed og har kørt alt over min privatkonto uden problemer.. indtil nu.

Er der nogen kloge hoveder der kan fortælle mig, om det virkelig er sådan her, selvom man bare har en lille enkeltmandsvirksomhed? Eller om der er andre muligheder?

På forhånd tak for alle svar!

Vh Niclas 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

det er korrekt at skat kun kan udbetale til en konto hvor CVR er tilknyttet

Du kan normalt få din bank til -ud over dit CPR at tilknytte dit CVR til samme konto som du har privat som NemKonto. Du får så samme nemKonto privat som i virksomheden og må klare det via dit regnskab - du kan ikke ha EN privat Nemkonto og så en anden personlig konto som dit CVR knyttes til, konto to vil altid så skulle være erhverv

Banken KAN nægte erhverv via personlig konto men det er meget sjældent. Du kan også direkte hos nemKonto (google) normalt få dem til at knytte dit V`CVR til samme personlige konto du idag har som nemKonto personligt, hvis ikke banken vil

Læs mere om hvordan og om de forskellige muligheder her:http://johnhannover.blogspot.dk/2013/08/erhvervskonto-contra-privat.html 

Som nævnt er der kendelser (du ser den i linket) der siger banker kan nægte en sådan brug, men som nævnt - er det meget sjældent. Var du et selskab derimod så var der ingen vej uden om erhvervskonto her

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)