Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

3 regnskaber til 1 IVS - smart eller?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg har et par tanker i hovedet, som godt kunne tænke mig at føre ud i livet. Det handler om at starte webshop, men det er tre forskellige produkter jeg skal sælge. Jeg bor i udlandet, men vender tilbage til DK om nogle år. Skal jeg oprette 3 IVS'er eller kan jeg evt. føre det i 3 seperate regnskaber og samle det i en endelig? Jeg vil gerne igang med alle tre produkter og så se om nogle af dem ender med at give profit og derefter droppe de andre. Synes selv det er voldsomt med 3 IVS'er. Umiddelbart havde jeg tænkt at lave 3 webshops med samme CVR, se hvordan det går og så kan jeg altid starte et mere hvis det er en succes.

Hvad tænker i ?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:37

Hvorfor vil du overhovedet have 3 IVS'er? Du kan jo sagtens sælge alle 3 produkter fra ét IVS og du slipper for unødigt bøvl. Hvis du er "nybegynder" som iværksætter, tror jeg i hvert fald det ville være en killer for dig :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:49

du kan både i economic (vist nok tilkøbsmodul) og i summasumarum enterprise version let tildele hver en konto en afdeling og i summa også hver postering en sag og så kan du let se hver forretning for sig

3 IVS = krav om 3 stk lovpligt arbejdsskadeforsikring a nok mindst 1200 kr p.a. - 3 regnskaber/årsberetninger, måske 3 lønsystem tilknytninger med måske barsel/AUD/AER i flere af dem

Endeligt ville 4 måske så være tallet da der kunne være behov for et holding

Keep it simple og start med max 1 drifts selskab - evt med et holding, og overvej om ikke driftsselskabet skal være ApS trods alt, læs her: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/ivrkstterselskab-eller-ivs-ogsa-kaldet.html  

Venlig hilsen John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:51

Cookie - John Hannover:
3 IVS = krav om 3 stk lovpligt arbejdsskadeforsikring a nok mindst 1200 kr p.a. -

Også omfattet hvis virksomheden rent faktisk er beliggende i udlandet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:57

Henrik Koudahl:

Cookie - John Hannover:
3 IVS = krav om 3 stk lovpligt arbejdsskadeforsikring a nok mindst 1200 kr p.a. -

Også omfattet hvis virksomheden rent faktisk er beliggende i udlandet?

det må jeg er kende jeg ikke ved. Fornemmer vel den ligger i DK mens ejer selv bor i udlandet og jeg TROR kravet er uafhængigt af bopæl men trådstarter skal da høre styrelsen direkte inden han tegner noget. Det er godt beskrevet her lidt nede for ApS og IVS ejere/direktører http://www.ask.dk/da/Arbejdsskader/Information%20til%20forsikringsselskaber/Hvad%20kan%20anerkendes/Hvilke%20personer%20er%20omfattet%20af%20arbejdsskadeloven/Selvstaendige%20og%20arbejdsskader.aspx  

Jeg har prøvet at høre ASK om en udlænding der stifter IVS og er direktør i det - men bor uden for DK har pligt til arbejdsskade forsikring, og spurgt om det gør forskel om denne er DK statsborger der bor i udlandet eller udenlandsk

Selve jobbet som direktør udføres fra udlandet har jeg skrevet. HVIS de svarer skal jeg vende tilbage

Venlig hilsen John H

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:04

Hmmm kan ikke få dit link til at virke.

Jeg tænkte mere på den situation hvor du stifter et dansk selskab men rent faktisk sidder i udlandet selv og ingen fysiske ansatte har i Danmark. Du kan outsource det hele - og selskabet vil ikke engang nødvendigtvis være skattepligtigt i DK

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:11

Det er også ud fra det jeg har spurgt ASK - Det er et kæmpe langt URL  men prøver igen

Arbejdsskade styrelsen

Her er hvad der står om selskaber i citat - ikke noget om udland eller ej - og jeg forudsætter at ejeren ud over at eje, er selskabets direktør (for ellers skal denne jo forsikres)

Ejere af aktieselskaber A/Siværksætterselskab (IVS) og anpartsselskaber ApS er ikke selvstændige i arbejdsskadesikringslovens forstand. Selskabet er en selvstændig juridisk person, som skal sikre de personer, der arbejder for selskabet - herunder også ejeren, når denne arbejder for virksomheden. Dette gælder uanset om pågældende er lønmodtager eller får løn ved overførsel at overskud fra virksomheden. Det gælder også uanset om selskabet ikke har et reelt økonomisk overskud.

Hvis ejeren af et A/S, IVS eller ApS udfører arbejde i A/S'et eller ApS'et, IVS'et  vil personen derfor være omfattet af arbejdsskadesikringsloven på samme vilkår som en  almindelig ansat.

Derfor har A/S, IVS  og ApS pligt til at sikre ejeren som de øvrige ansatte mod arbejdsskader ved at oprette en arbejdsskadeforsikring og tilmelde sig Arbejdsmarkedets Erhvervssygdomssikring (AES).

Det er ikke muligt fravælge arbejdsskadesikringen for ejerne af A/S, IVS  og ApS, når de udfører arbejde for virksomheden.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:21

Fandt svaret i lovens paragraf 2.....

"§ 2. Personer, der ansættes til at udføre arbejde her i landet for en arbejdsgiver, er berettigede efter denne lov..."

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:23

Henrik Koudahl:

Fandt svaret i lovens paragraf 2.....

"§ 2. Personer, der ansættes til at udføre arbejde her i landet for en arbejdsgiver, er berettigede efter denne lov..."

ja fino - (de som skriver loven læser det jo givet let - for andre er det lidt knudret) Det må jo siges at være tilfældes for en udlænding der er direktør i sit danske IVS og dermed krav om AS forsikring

tak

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:28

Jeg læser det nu omvendt. Direktøren som sidder i udlandet udfører ikke arbejde i Danmark og skal derfor ikke have forsikring.....

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)