Jeg ved at man skal være over 18 for at blive momsregistreret. Men ville der være nogen problemer i at jeg (som under 18årig) importerede og solgte videre så længe jeg ikke tjener mere end 50.000 om året som ville betyde jeg skulle momsregistreres? PS. Hvis nogen folk syntes det er dumt at kaste sig ud i sådan en ting i den alder, så kan jeg kun sige at jeg selvfølgelig vil holde det i det små og kun gør det fordi jeg syntes det er spændende ikke fordi jeg regner med at tjene kassen. Og forresten har jeg også en mor som er selvstændig og kan hjælpe mig med regnskab plus at jeg selv er blevet undervist i at lave regnskab. |
Nu er jeg ikke nogen haj til det juridiske men der er noget med at man som mindreårig ikke kan forpligte sig formueretligt på nogen måde uden særskilt tilladelse i hvert enkelt tilfælde fra sin værge. Det står som regel også i alle de bestillingsformularer man finder i fx. kuponnyhederne. Så det kan også blive et problem for dig at få købt nogle varer. Men hvis din mor er selvstændig, kunne du jo få hende til at købe varerne og så købe dem af hende.