Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem har hørt om ScandiConsult?

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Super godt indlæg, jeg er meget enig med dig. Og lad os da endelige få gang i denne tråd igen.

Syntes det er ufatteligt så mange kloge hoveder der udtaler sig uden at have viden om det. Jeg har i de sidste 10 år arbejdet med traditionel virksomhed og disses opstart.  Det har været hårdt og i nogle tilfæde dyrt når jeg har tabt kapitalen på en ide der viste sig at være for dårlig. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at MLM ikke er gratis, men investeringen er milevidt fra hvad man skal bruge til en almindelig selvstændig opstart.

I det meste af perioden har jeg faktisk været ganske almindelig kunde i et af disse MLM firmaer, men først nu har jeg besluttet mig at jeg vil tjene penge på MLM.

Den holdning mange herinde har til MLM gør jo også at folk der er i branchen annoncerer anderledes, hvorfor nævne at det er MLM, når mange har forkert viden om dette? Det er lidt sjovt at det først er nu med dit indlæg at den traditionelle forretningsform tages frem, for hvem kender til et firma hvor der ikke sidder en CEO/direktør/Ejer i toppen, hvem tjener mere end sin chef? På en traditionel arbejdsplads styrer man ikke selv sin plads i "pyramiden", hvor MLM mere er spørgsmålet om kan og vil du have folk under dig.

Sidst men ikke mindst hvad gør at du ikke har "joinet" endnu? Og hvilke produkter/hvilket firma gør at du overvejer det (siden du slutter sådan af)?

Mvh.

Martin

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

For mig virker Herbalife som et produkt der langt dyre i forhold til sine konkurrenter. Det lugter af et produkt, som  sælges til overpris og så skal man desuden rekruttere nye sælgere.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper:

Hej Martin,

For mig virker Herbalife som et produkt der langt dyre i forhold til sine konkurrenter. Det lugter af et produkt, som  sælges til overpris og så skal man desuden rekruttere nye sælgere.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Hej Casper

Syntes umiddelbart ikke der var andre der hed MartinSmile så jeg svarer lige.

Jeg ved intet om Herbalife, så jeg kan hverken udtale mig om deres produkter eller priser - kender dem simpelthen ikke andet end fra rygter... Men det du siger lyder meget som de ting jeg har hørt før.

Mvh.

Martin

Tilmeldt 29. Jul 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

 

Egentlig plejer jeg ikke at deltage i diverse debatter herinde, min erfaring er at man meget hurtigt kan gøre det til en heltidsbeskæftigelse. Jeg synes der kommer mange interessante synspunkter og holdninger frem, så jeg læser ofte hvad andre skriver. Men så greb det mig pludselig... :o) ...og tak for de rosende ord, jeg skal forsøge at leve op til dem.

 

Min holdning er, at hvis man skal tage en mening alvorligt, så er det nødvendigt med en saglig fremlæggelse af sit synspunkt. Her i NM debatten handler det ofte om man er enten for eller imod MLM/NM. Jeg vil til hver en tid respektere begge synspunkter, når blot det er tydeligt at man ved hvad man snakker om og debatterer på lødig vis. Desværre er det alt for ofte tilfældet, at de negative ryster blot giver udtryk for hvor skidt og dårligt MLM er, men ikke et ord om hvorfor. Et argument som "det lugter af pyramide, så det er helt sikkert noget lor..." holder jo ikke. Synspunktet er fint nok, men kan ikke stå alene. Vi skal naturligvis vide hvorfor, kende begrundelsen/baggrunden for synspunktet, for at det kan tages alvorligt. Det er helt indlysende at mange tråde herinde bærer præg af dette, hvilket bringer debatten af sporet og den bliver hurtigt uinteressant.

 

Det er ærgerligt, for udført rigtigt, er MLM en reel og troværdig forretningsmodel som rummer muligheder man ikke finder ret mange andre steder. De negative indlæg uden substans er med til at ødelægge det for andre og det synes jeg er ærgerligt.

 

Påtænker man at gå ind i denne branche, skal man som det aller første indse, at det kræver af en selv at man lærer en ny måde at arbejde på og at det ikke kommer af sig selv. I virkeligheden tror jeg de negative stemmer bunder i en af to ting. Enten har man selv fejlet og ikke indrømmet overfor sig selv at man ikke selv gjorde hvad der skulle til - eller man kender en der har fejlet. MLM kan udføres af alle, ja, men det betyder ikke at det er nemt og ligetil. Og én ting er 100% sikkert, man tjener ikke en krone uden at have gjort noget for den og skal man tjene mange må man ALDRIG give op.

 

Pyramiden - ja det er rigtigt, ikke alle, men rigtig mange organisationer i hele verden har denne form. Det specielle ved MLM er at pyramiden består af en masse små pyramider af alle mulige forskellige størrelser. De større af dem, det er dem der tror på det, ikke giver op og virkelig lærer håndværket og arbejder på det hver dag. De små, ja det er jo enten de nye der er på vej, eller dem der ikke tror på det, giver op undervejs, ikke sætter sig ordentligt ind i håndværket eller ikke bruger nok tid på det.

 

Jeg har stor lyst til at arbejde med denne type markedsføring og har igennem mange år efterhånden kigget på mange forskellige projekter, lige fra smykker, alarmer, parfumer og til de mere gængse juicer og kosttilskud. Desværre har jeg endnu ikke fundet det helt rigtige produkt for mig og derfor har jeg ikke taget springet endnu. Når jeg en gang finder det rigtige og tager springet, så skal det være en beslutning for altid og derfor også et produkt jeg tror 100% på. Kompensationsplanen er et andet vigtigt element for mig, alt alt for mange er urimeligt indviklede og slet ikke til at finde hoved eller hale i. Jeg snakkede med en i går, som har været i gang i en del år og da jeg bad hende forklare mig hendes kompensationsplan, blev det kun til øh og øhm. Det må kunne gøres enklere og mere gennemskueligt.

 

Når jeg finder et produkt der giver naturligt tilbagevendende forretning, med et produkt jeg tror på og en gennemskuelig kompensationsplan, ja så er jeg klar Wink

Jacob.

 

Tilmeldt 16. Mar 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Network marketing er en udmærket forretningskoncept hvis man kan lide at kontakte familie og venner med sine produkter..

Problemet er at mange er ved at være trætte af den slags, men der er absolut intet ulovligt i det, så længe man bruger henvisnings modelen mht. at finde nye kunder..

 

Personlig er jeg mere til almindelige forretningstyper hvor der er almindelige produkter såsom her.:

http://ejendomme.webs.com/

eller.:

http://www.123hjemmeside.dk/papirisolering

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 02:11
Hvor mange stjerner giver du? :

autojan:

Kan ikke helt forstå dit svar, du smider to reklamer ind for dit eget og snakker om almindelige produkter. For mig at se er dit indlæg ren reklame...

Jeg mener desuden du er helt forkert på den ang. koncept, både med hensyn til metode og det at kontakte familie og venner. Ja familie og venner kan blive kontaktet men ofte er udgangspunkt ikke produkter, men konceptet.

Tilmeldt 16. Mar 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nej hvor sjovt, jeg troede det firma havde stoppet med at sende falsk reklame ud til danske borgere.

Nu har jeg lige fået et lap ind af døren, hvor de skriver sådan her:

team-hjemmefra.dk ekstra indtægt-arbejd hjemmefra, fritid, - deltid - fuldtid.

Når man så går ind på siden, har de skjult alle oplysninger, hvor alarm lamperne allerede blinker.

Der er ingen kontant oplysninger, der er ingen oplysninger om, hvor i danmark de har hovedsæde.

Der er ingen oplysninger om hvad arbejdet går ud på, eller hvad løn de vil give en pr. måned.

Jeg har godt nok aldrig nogensinde set en arbejdsgiver lede efter folk, uden at give disse oplysninger.

Og så tror de folk vil udfylde et ansøgningskema, så de kan sende mere spam ud, de må da være godt dumme, hvis de tror nogen hopper på det.

Fatter ikke, at der stadig findes folk i dette land, som prøver at fuppe folk for åben skærm, og bare venter på at de kan få penge ud af sagesløse danskere.

Men det er vel lige nået for forbrugerklagenævnet, at de sender ting ud, som ingen har hverken bedt om, eller ej tilmeldt sig på nået tidspunkt.

Men efter jeg nu har gravet lidt i det, ser det ud til de bare opretter nye hjemmesider, hvor de igen, og igen prøver at få fat i folk.

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Længe siden, men der var lige travlt i butikken. 

Det er meget alm. at lave et andet navn end hoved firmaet og det handler om at skille sig lidt ud fordi der kan være mange forskellige grene og hvis man bruger et andet navn fx Scandiconsult kan man lave reklame og være sikker på det ikke går  til en anden gren. Det er tit Team xxx der bliver brugt. 

Jeg kan godt forstå nogen undre sig over hemmeligholdelsen af firmaet men det bruges også andre steder fx. heathunter firmaer når de kontakter en mulig medarbejder. Fordelen er at der ikke bliver søgt oplysninger på forhånd.

Lad mig give et eksempel:  Når en sælger af fx højtryk renser banker på døren hos en autoforhandler er chancen for salg noget forbedret i forhold til at sælgeren havdet ringet i forvejen for at aftale et møde. Sælgeren spiller på at vise hvad højtrykrenseren kan og det er meget nemmere ved personlig kontakt.

En mlm forhandler har også bedre chancer ved et personlig møde. Hvis man sidder over for hinanden og smager produkterne, og kan få svar på sine spørgsmål så er det faktisk en fordel for begge parter. Der er jo ingen som bliver presset ind i noget men det handler om informationer. Jeg plejer at sige folk der bliver presset ind også skal presses til at arbejde så hvad får man ud af det.

---------------

  Mht. snakken om et gammelt eller nyt selskab ja så kommer det an på selskabet. Jeg er selv i et nyt selskab og kan ikke klage, ikke fordi der ikke har været problemer for det er der i alle nye selskaber, men fordi problemerne er blevet løst. Reglerne er blevet overholdt godkendelser m.m. Ingen lande er blevet åbnet før alting er ok, oversættelser af hjemmesider, marketings materiale m.m.  Men jeg har også været i et ældre selskab hvor disse ting ikke var opfyldt. Så nå du får en præsentation så stil spørgsmål og få afklaret dine visser. 

 

Tilmeldt 26. Mar 12
Indlæg ialt: 1
Fra  Hasager Wellness Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren,

Lad os lige få et par facts på det rene vedrørende Scandi Consult.

ScandiConsult er ikke en arbejdsgiver, dvs de ansætter ikke folk for en given hyre pr måned (time, 14. dag).

Det er et koncept, der udvikler værktøjer til hjælp for en mængde selvstændige Herbalife forhandlere. 

Der er i ScandiConsult INGEN der søger at fuppe nogen som helst, tværtimod vil du på diverse møder få præcist forelagt hviike muligheder der er for DIG som selvstændig forhandler. Det operative ord er SELVSTÆNDIG!!

ScandiCosnult annoncerer på internettet og mange andre steder. DU klikker på et givent link, fx www.team-hjemmefra.dk indtaster kode 15230 og får en introduktion til konceptet, hvorefter du får muligheden for at give dine kontaktoplysninger, blive ringet op, få noget mere information, blive inviteret til et møde, hvor du får endnu mere information. Al denne information bevirker at du går ind i denne forretning med åbne øjne, hvis du ellers hører efter. Vælger du så at gå med, bliver du uddannet.

Den indtægt du får, afhænger KUN af din indsats - du får ingen time- eller månedsløn. Det er ikke anderledes end at åbne en tøjbutik - der får du, som ejer, heller ikke løn med mindre du får nogle varer over disken!!!

ScandiConsult sender ingenting ud, ringer ikke til folk, stemmer ikke dørklokker - med mindre DU har bedt om det. Det eneste du måske ikke har bedt om er at få en flyer/brochure ind ad brevsprækken - men du har heller ikke bedt om at få Føtex/Netto/Brugsen/det lokale pizzeria tilbudsaviser ind ad brevsprækken. Det er DIT valg at gå i Netto eller i det lokale pizzeria og købe dine varer, ligesom det er DIT valg at reflektere på brochuren fra Team Hjemmefra.

Hverken ScandiConsult eller dem, der arbejder med konceptet ønsker at arbejde sammen med mennesker, der ikke ønsker det - hvorfor skulle vi også det??

Hvis du klikker på kontaktinformation i bunden af siden, får du iøvrigt navn, adresse, telefon og CVR nummer på ScandiConcult, ligesom du får navn, telefonnummer og email til vedkommende, der har det refnr du har indtastet. Skjult og ulovligt, NEJ.

Med venlig hilsen

Henrik

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)