Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af kørsel/salg

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - jeg er helt ny bruger af Dinero Pro, og jeg håber, en af jer mere garvede kan svare mig på følgende:

På hvilken konto/under hvilken gruppe skal den kørsel, jeg opkræver hos kunden, bogføres? Min kørsel er i forbindelse med momsfri foredrag og kurser.

Så vidt jeg ved, skal der beregnes moms også af denne form for kørsel - eller? Min pris på kørsel er statens høje takst, men mange af de foreninger, der køber mine foredrag og kurser, er momsfritagede. Skal jeg stadig tillægge momsen på kørslen?

I ønskes en dejlig Pinse med masser af sol og skønne haveaktiviteter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:08

Marie-Louise Veber Paustian:
Så vidt jeg ved, skal der beregnes moms også af denne form for kørsel - eller?

Vi er her i momslovens § 27, stk. 2, nr. 2. Det betyder at den kørsel som du fakturer skal behandles som en biomkostning til din ydelse. På jævnt dansk betyder det at du ikke skal lægge moms på den kørsel som du fakturer når dine foredrag er momsfrie. Omvendt er der moms på dine foredrag så er der også moms på kørsel.

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 08:43

Marie-Louise Veber Paustian:

Hej - jeg er helt ny bruger af Dinero Pro, og jeg håber, en af jer mere garvede kan svare mig på følgende:

På hvilken konto/under hvilken gruppe skal den kørsel, jeg opkræver hos kunden, bogføres? Min kørsel er i forbindelse med momsfri foredrag og kurser.

Så vidt jeg ved, skal der beregnes moms også af denne form for kørsel - eller? Min pris på kørsel er statens høje takst, men mange af de foreninger, der køber mine foredrag og kurser, er momsfritagede. Skal jeg stadig tillægge momsen på kørslen?

I ønskes en dejlig Pinse med masser af sol og skønne haveaktiviteter.

Hej Marie-Louise.

Du kan oprette en ny konto uden moms (se henrik svar) og vælge den når du laver en faktura.

Lidt ala det som sker i denne video.

">

De bedste hilsner

Rasmus

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)