Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er denne leverandør reel eller humbug

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 5. May 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer.
Jeg går og drømmer om at starte min egen virksomhed. Til at starte med vil jeg bare drive det som en hobbyvirksomhed, da jeg også er igang med en uddannelse, og derfor kun har begrænset tid. 
Dette er noget, der interesserer mig rigtig meget. Jeg har leget med ideen om, at starte en niche webshop, der sælger high-end clothing. F.eks. Ralph Lauren poloer.
Men problemet er, at jeg mangler en leverandør. Jeg har været i kontakt med nogle forskellige leverandører, men mangler stadigvæk at finde en, der kan tilbyde mig den mest konkurrence dygtige pris.
Jeg kom så i kontakt med en salgsagent, der fik mig i kontakt med denne leverandør:
http://www.diytrade.com/china/pd/11886131/Original_quality_Ralph_Lauren_polo_shirts_COTTON_Tshirts_small_horse_custom_fit.html
Jeg ved godt, at man skal passe meget på når man handler med high-end produkter, og nogle ting kan også være for godt til at være sandt.
Derfot skriver jeg et indlæg herinde, for at få lidt vejledning om denne leverandør er til at stole på.
For mig er der en række alarmklokker der ringer:

1. Så er prisen alt for lav til, at jeg kan forestille mig det er ægte Ralph.
2. Så er det en kinesisk virksomhed, og jeg har derfor på fornemmelsen, at de selv har produceret kopier.

Men ham der anbefalede denne leverandør sagde, at alt var sikkert og de medsendte papirer på det var ægte Ralph + en faktura så jeg altid kunne bevise jeg havde købt det af dem.

Hvad siger i? Er dette snyd og humbug, eller kan jeg trygt ligge min bestilling hos dem? Håber der er nogle erfarne iværksættere, der kan hjælpe en ung og naiv gut.

Desuden er jeg også interesseret i at vide, hvordan lovgivningen er omkring import ude fra EU.

Mange tak på forhånd alle sammen.  

P.S. håber ikke mit indlæg blev alt for langt og for uoverskueligt, prøvede at gøre det så kortfattet som mulit Big Smile

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 13:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kinesisk original Ralph Lauren - eller "Original Quality Ralph Lauren" - det er en kopivare og det er ikke lovligt i hvert fald i Danmark, så find en anden leverandør :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:35

Ret sikker på det er kopi og det redder dig ikke at leverandøren lyver på en faktura - ansvaret er dit desværre.

Du skal være importregistreret som du ser her - hvis du køber fra uden for EU http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html

Her kan du også læse lidt generelt om import fra Kina http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html og her om at undgå kopivarer http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/kopivarer.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. May 14
Skrevet kl. 13:39

Tusinde tak for svaret begge to.
Tænkte nok det ikke var helt som det skulle være, i hvertfald til den pris. Må bare på udkig efter en ny leverandør, der kan gøre det billigt.

Mange tak for hjælpen ang. lovgivningerne John. I første omgang får jeg jo så ikke brug for det alligevel, men kan være dine råd og vejledning kan komme mig til gode på et andet tidspunkt. 

Forsæt god dag begge to :) 

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 344
Fra  Trade A Lot Skrevet kl. 19:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

RapperK, du kan være helt sikker på at det ikke er ægte det der. Prisen er ALT ALT ALT for lav. Og uden at vide hvem din trading agent er, så er den person godt nok elendig, og du burde få dine penge tilbage, hvis personen henviser til den dér leverandør.

Derudover er du på vej ud i et farligt marked, da der er så meget fake indefor high-end brands. Det er ulovligt at sælge falske varer i Danmark, og hvis du f.eks. får et parti falske varer hjem fra en leverandør udenfor Danmark, så kan du højt sandsynligt ikke returnere varerne, og det er næsten også umuligt at lave en sag mod ham, og så bliver du nød til at smide varerne ud, hvis du vil holde dig indenfor loven - du må altså ikke sælge varerne videre, også selvom du sælger dem som falske varer. Du kan altså risikere at skulle bruge rigtig, rigtig mange penge og tid på at finde en troværdig leverandør i EU.

Du skriver også: "men mangler stadigvæk at finde en, der kan tilbyde mig den mest konkurrence dygtige pris.". Der er ikke noget der hedder "billigt Ralph Lauren" og sandsynligheden for, at du får nogle varer som ikke er okay er så stor, at jeg klart vil anbefale dig at finde en i Danmark, som kan levere det til dig, og så acceptere den pris det nu er. Når det er en leverandør i Danmark har du i det mindste noget sikkerhed.

Du kan evt. give mig et kald på 27 62 08 17 eller skrive til Daniel@TradeALot.dk, så kan vi sikkert finde ud af noget :)

Mvh. Daniel 

Er din tekst eller billede blevet kopieret?
Lad Kopieret.dk hjælpe dig med din sag - "no cure, no pay"

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 20:09

rapperk:
For mig er der en række alarmklokker der ringer:

1. Så er prisen alt for lav til, at jeg kan forestille mig det er ægte Ralph.
2. Så er det en kinesisk virksomhed, og jeg har derfor på fornemmelsen, at de selv har produceret kopier.
Tillykke. Du er hermed godt begyndt. At du hører alarmklokker er et godt tegn :-)

Pøj, pøj fremover :-)

Tilmeldt 5. May 14
Skrevet kl. 22:10

Hej igen alle. Tusinde tak for jeres respons. 
Jeg har lige et viderebyggende spørgsmål til jer:
Nu hvor jeg ved, at high-end markedet er et farligt marked, hvad kan jeg så gøre for at sikre mig, at de produkter jeg køber er ægte?
Hvis en leverandør fortæller, at han/hun medsender diverse papir, dokumenter og en faktura, er jeg så allerede godt dækket ind, eller skal der mere til?

Skal jeg helt holde mig til danske leverandører, eller kan jeg godt sprede søgningen lidt længere ud, for at finde mere fordelagtige priser? 

Et helt andet uafhængigt spørgmål er:
Der var på et tidspunkt en, der skrev han sagtens kunne vedlægge mig en advokaterklæring, men ville have 1.500 kroner for dette. Er ikke lige inde på dette område, men er dette normalt noget man tager penge for, og i så fald så mange? Takkede pænt nej til ham, da jeg syntes det lød dyrt og mærkværdigt.

Endnu engang tak på forhånd til jer alle - fortsæt en god fredag aften! 

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 08
Indlæg ialt: 313
Fra  Your Trade Agent Skrevet kl. 23:03
Hej

Køb aldrig mærke vare fra Kina. De har ikke copyright love som beskytter brands.

Hold dig fra dem der.

Daniel har RL så skrive med ham.

Med venlig Hilsen

Eric J. Christiansen
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:34

rapperk:

1

Nu hvor jeg ved, at high-end markedet er et farligt marked, hvad kan jeg så gøre for at sikre mig, at de produkter jeg køber er ægte?
Hvis en leverandør fortæller, at han/hun medsender diverse papir, dokumenter og en faktura, er jeg så allerede godt dækket ind, eller skal der mere til?

Skal jeg helt holde mig til danske leverandører, eller kan jeg godt sprede søgningen lidt længere ud, for at finde mere fordelagtige priser? 

2

Et helt andet uafhængigt spørgmål er:
Der var på et tidspunkt en, der skrev han sagtens kunne vedlægge mig en advokaterklæring, men ville have 1.500 kroner for dette. Er ikke lige inde på dette område, men er dette normalt noget man tager penge for, og i så fald så mange? Takkede pænt nej til ham, da jeg syntes det lød dyrt og mærkværdigt.

Endnu engang tak på forhånd til jer alle - fortsæt en god fredag aften! 

1

nej du er ikke dækket ind - og det har jeg vist svaret allerede - bare fordi en leverandør lyver for dig. Det er DIT ansvar at undersøge og en let måde er jo at høre den der har rettigheden, om det er orignaler.

2

Hvis en advokat vil påtage sig ansvaret og er en rigtig advokat med advokat ansvarsforsikring, for 1500 kr for at de polo shirts er originale så er 1500 kr da super billigt - Så påtager hans advokat forretning sig det overordnede ansvar så du hvis du kommer af med penge kan kræve advokaten. Jeg synes det lyder usædvanligt, at en advokat vil garantere sådanne sager, men alt er muligt i 2014 :)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. May 14
Skrevet kl. 14:33

Endnu engang tusinde tak for responsen alle sammen, er yderst taknemlig for al hjælpen! :-)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)