Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan en kunde selv fortolde?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kunde som bor i japan. Hun skal til danmark og vil gerne bestille momsfrit hos os - få det leveret i danmark - og så selv få det fortoldet når hun rejser hjem.  Jeg tænker ikke det er lovligt - da enhver så kan »lade være« med at fortolde det. Og reglerne siger jo at jeg skal kunne dokumentere at varen er sendt til udlandsadressen.

Men da kunden siger at hun ofte gør det på den måde med mange danske netbutikker - vil jeg da lige høre herinde om der er noget jeg ikke er klar over - eller om nogen kender reglerne omkring dette?

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 11. Sep 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:50
Hej Helle. Det hænder at vi i vores butik i Svendborg handler med ”udlændinge”. Vi har f.eks. 1 kunde der tit køber hos os, når hun er på ferie her i Danmark, men normalt bor hun i USA. Det hun gør, er at hun får stemplet alle sine kvitteringer i tolden når hun forlader Danmark, og herefter sender hun dem til os. Når vi har modtaget kvitteringerne overfører vi momsen til kunden.Det er herefter op til kunden selv at få indfortoldet varerne. Jeg ved ikke om der er andre måder at gøre det på, men vi gør det efter ovenstående. På den måde har vi dokumentationen i orden. Jeg kan i øvrigt oplyse, at hvis en norsk kunde ønske at handle i vores butik i Svendborg, skal denne kunde købe for mere end DKK 1.200 for at få refunderet momsen, men, som du sikkert ved, er der ingen minimumsgrænse når der handles over nettet og varen sendes. Jeg håber at du kan bruge ovenstående svar, men det er måske en god idé at få det  bekræftet ved revisoren.

Med venlig hilsen

Leon

www.lbask.dk

www.lbask.de

Tilmeldt 11. Sep 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:00

Hej Helle igen.

Jeg beklager at ovenstående er blevet en lang tekst streng. Angry

Det var ikke meningen, så du må selv lige holde lidt pauser når du læser det Wink

Med venlig hilsen

Leon

www.lbask.dk

www.lbask.de

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:34

Hej Leon

Mange tak for dit svar - som lyder som en god måde at gøre det på - og stadig have bilagene i orden :·)

Mange hilsener Helle

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)