Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Sælger har ikke påført navn og CVR

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Svenstrup
Tilmeldt 26. Apr 13
Indlæg ialt: 89
Fra  Vendelbo Media Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg har igennem nogen tid forsøgt at få fat i nogle produkter, fra USA. Produkterne kunne sendes fra UK fik jeg at vide.

Der gik noget tid og havde ikke fået nogen pakke fra firmaet, da skrev jeg til dem og fandt ud af at der var sket en fejl. Fint nok, fejlen blev rettet og de fik sendt ordren hurtigt. Nu ca. 5 timer senere får jeg en tracking code på ordren og ser til min store forskrækkelse at den bliver sendt fra USA. Virksomheden har ikke påført mit firmanavn eller CVR nummer.

Er der noget jeg kan gøre for at gøre told og SKAT opmærksom på at der er en pakke på vej til mit firma, som vel og mærket står i mit navn? Kan man kontakte FedEx og få dem til at hjælpe eller er løbet simpelt hen kørt? 

Firmaet er en enkeltmandsvirksomhed.  

Håber i kan hjælpe mig! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:28

Hvis pakken bare kommer, så bliver den jo automatisk påført dansk moms (og told)

Hvis du er importregistreret kan du give told besked om det men jeg tror det kan være mere besvær end det du tjener.  Er den sendt med fedex kan du da sagtens høre dem, om de kan hjælpe med at den indfortoldes i dit CVR - som den jo også lovmæssigt skal - så i princip skal du selv ansvare for, at den indfortoldes korrekt i dit CVR

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 13:25

Mads!:
Kan man kontakte FedEx og få dem til at hjælpe eller er løbet simpelt hen kørt? 

Ja du kan sagtens kontakte fedEx´s fortoldningsafdeling,  Send dem omgående en mail med dit tracking nr. og en bekrivelse af fejlen.  

Du skal bruge følgende mail adr. til deres fortoldningsafdeling cphgts@fedex.com 

PS:  Du skal være importør registreret for at kunne modtage varen.

Fra Svenstrup
Tilmeldt 26. Apr 13
Fra  Vendelbo Media Skrevet kl. 14:55
Hej Ravn ,

Godt at høre at man kan kontakte fedex!

Jeg vil prøve at kontakt feder idag og fortælle dem om fejlen.

Jeg blev import registreret, da jeg oprettede mit Cvr nr. Så det er intet problem :-)
Fra Svenstrup
Tilmeldt 26. Apr 13
Fra  Vendelbo Media Skrevet kl. 14:59
Hej John,

Tak for svaret, som jeg skrev tidligere vil jeg kontakte fedex idag og fortælle dem om situatitionen.

Min leverandør har sagt at de betaler de ekstra afgifter og jeg mener at det var via fedex, at de gjorde det. Så den side af sagen er der styr på.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)