Jeg har igennem nogen tid forsøgt at få fat i nogle produkter, fra USA. Produkterne kunne sendes fra UK fik jeg at vide.
Der gik noget tid og havde ikke fået nogen pakke fra firmaet, da skrev jeg til dem og fandt ud af at der var sket en fejl. Fint nok, fejlen blev rettet og de fik sendt ordren hurtigt. Nu ca. 5 timer senere får jeg en tracking code på ordren og ser til min store forskrækkelse at den bliver sendt fra USA. Virksomheden har ikke påført mit firmanavn eller CVR nummer.
Er der noget jeg kan gøre for at gøre told og SKAT opmærksom på at der er en pakke på vej til mit firma, som vel og mærket står i mit navn? Kan man kontakte FedEx og få dem til at hjælpe eller er løbet simpelt hen kørt?
Hvis pakken bare kommer, så bliver den jo automatisk påført dansk moms (og told)
Hvis du er importregistreret kan du give told besked om det men jeg tror det kan være mere besvær end det du tjener. Er den sendt med fedex kan du da sagtens høre dem, om de kan hjælpe med at den indfortoldes i dit CVR - som den jo også lovmæssigt skal - så i princip skal du selv ansvare for, at den indfortoldes korrekt i dit CVR
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER