Jeg er ikke helt sikker på om denne tråd burde ligge i Økonomi, eller her, men nu prøver vi først her. Jeg er ved at lave noget import fra SummaSumarums (imponerende...) csv eksport. Men har uden held prøvet at finde "formatet" ud over hvad jeg selv kan gætte mig til. Er der nogen der ligger inde med en oversigt over deres eksport formater? |
SummaSumarum - Importformat?
- 1
Hvilken information er det du mangler? De filer der bliver eksporteret er kommaseparerede filer du f.eks. kan åbne med Excel, men det er ikke det du mener vel? Mvh. Mathias |
Arbejder med online salg og design.
Hehe. Nej den er heller ikke ligetil :). Jeg er måske havnet det forkerte sted. Det jeg leder efter er en slags "Dokumenation" af hvorledes SummaSumarums importformat ser ud.. Fx. hvilken rækkefølge kommer felterne i etc. etc. Langt de fleste ting kan man gætte sig til og få filflet sig frem til, men hvis der nu var nogle der lå inde med det gyldne dokument ville det jo være dejligt:). //eCarlos |
Ja okay. Den type dokumentation har jeg aldrig set til Summa. Jeg ville også være nødsaget til at gætte mig frem. Tror næsten det nemmeste må være at skrive til Stones Software og spørge :-) Mvh. |
Arbejder med online salg og design.
Jeg var jo lidt bange for det var svaret. Men anyway, så tusind tak for responsen..:) |
Og så kom svaret fra Stone's Software. (Hvis andre skulle være i samme situation) "Hej Carl Nej, ikke udover informationerne i hjælpefilen."
|
Undskyld, jeg er nødt til at bede om at få problemet skåret ud i papstykker så de kan komme ind med ske... Du har eksporteret noget (hvilket?) fra Summarum, og nu vil du gerne vide hvad filen indeholder?? Altså hvad der havde stået af titler øverst i tabellen hvis du havde kigget på det i Summa? |
Hej Morten Mit primære problem var at finde ud af hvad hvert enkelt felt bestod af. og hvordan det kunne være formateret. Et eksempel kunne være eksport af kartoteks kort. Der ser således ud 1,"Navn EfterNavn","AdresseLinie1,AddresseLinie2",2720,vanløse,Land,KontaktPerson,,Email,Webside,Standard,,Telefon,MobilTelefon,CVRNummer, Langt det meste kan man gætte sig til ved at udfylde med data som ovenstående. Men normalt forefindes der en eller anden form for dokumentation for hvilken rækkefølge hvilke felter står i etc, og det var såmænd blot den jeg efterspurgte :).
|
ok, nej så kan jeg ikke hjælpe dig mere end du allerede har fundet ud af. Mit bud ville i dette tilfælde også bare være at prøve sig frem. |
Jeg har valgt at lure formatet af ved at vælge at gemme kassekladen. Men man kan jo under import selv vælge hvilke kolonner der skal indeholde de specifikke felter: Beskrivelse, moms mv.
Jeg bruger et hjemmebrygget script til at exportere mine ordre fra shoppen. |
Tim
Køb kompatible billige dymo labels og spar penge på dine forsendelser.