Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af firmaregninger betalt fra privat konto?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har efter firmaopstart betalt nogle regninger fra min private konto (før min firmakonto var oprettet). Hvordan bogfører jeg det korrekt i SummaSummarum? Skal jeg bare bruge "Mellemregning" som afstemningskonto?

Hilsen Louise 

 

Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige for at være helt sikker på at jeg har spurgt rigtigt så kan jeg bruge følgende eksempel:

Køb af visitkort betalt fra privat konto (99 kr). Hvordan udfylder jeg Kontonr., debet, kredit, afstemningskonto for den linie i kassekladden?

 

På forhånd tak.

Louise

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette

 

Tusind tak. Det besvarer mit spørgsmål. Og også de næste 10 for jeg har allerede fået mange svar på din FANTASTISK nyttige blog. Tak for det.

 

Hilsen Louise 

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oprettet mig selv som kreditor i mit regnskabssystem, og bogføre udlæg som faktura. Det syntes jeg fungere godt . (nemt) 

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er en omstændig men fin måde at gøre det på. Og jeg kan meget godt se logikken. Du skal bare være opmærksom på, at med mindre du har en særlig kreditor-afstemningskonto, som ligger i egenkapitalen, så vil regnskabet ikke være helt retvisende på den måde du gør det, fordi kreditorerne vil være anderledes (større) end i virkeligheden og egenkapitalen tilsvarende skæv. Ikke at det nødvendigvis betyder så meget, det kommer jo an på karakteren af din virksomhed.

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette/Inloco:

Du skal bare være opmærksom på, at med mindre du har en særlig kreditor-afstemningskonto, som ligger i egenkapitalen, så vil regnskabet ikke være helt retvisende på den måde du gør det, fordi kreditorerne vil være anderledes (større) end i virkeligheden og egenkapitalen tilsvarende skæv. Ikke at det nødvendigvis betyder så meget, det kommer jo an på karakteren af din virksomhed.

Det har jeg slet ikke været opmærksom på. Jeg er dog redet af at mine udlæg, i forhold til øvrige kreditorer og egenkapital er ubetydende. Jeg kan selvfølgelig overveje at oprette en kreditorgruppe til og kreditorsamlekonto mere.....

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette/Inloco:

Du skal bare være opmærksom på, at med mindre du har en særlig kreditor-afstemningskonto, som ligger i egenkapitalen, så vil regnskabet ikke være helt retvisende på den måde du gør det, fordi kreditorerne vil være anderledes (større) end i virkeligheden og egenkapitalen tilsvarende skæv. Ikke at det nødvendigvis betyder så meget, det kommer jo an på karakteren af din virksomhed.

Det har jeg slet ikke været opmærksom på. Jeg er dog redet af at mine udlæg, i forhold til øvrige kreditorer og egenkapital er ubetydende. Jeg kan selvfølgelig overveje at oprette en kreditorgruppe til og kreditorsamlekonto mere.....

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)