Jeg har fornyligt stiftet et I/S med en samarbejdspartner. Jeg står for den administrative del indtil vi får rigtig gang i biksen.
Skat vil nu gerne have mig til at indberette moms, men jeg kan bare ikke finde ud af hvordan jeg gør det. Når jeg logger på Skat erhverv har jeg kun mit eget CVR-nummer (mit eget firma) - hvordan tilføjer jeg det nye? Jeg loggede jo på med nemID da jeg registrerede virksomheden, så jeg regnede lidt med at den kunne lure at det skulle fremgå der også. :)
Du skal ha en virksomhedssignatur for det I/S på nemID.nu - EN nemID kan jo ikke bruges til at tilgå flere forskellige virksomheder. Du bør nu nok også sikre at du til din personlige virksomhed har virksomheds NemID (medarbejder) og med den adgang til oprettet E-postkasse
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Okay, det troede jeg. Når jeg indberetter i dag skal jeg jo aktivt vælge mit eget CVR-nummer på en dropdownliste - det virker logisk at der kan være flere på listen, gør det ikke? Jeg tjekker nemID. :)
hvis du har en dropbox synlig med flere CVR du kan vælge så er det fordi du har installeret flere CVR - ellers er der kun det ene du har installeret :)
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det var den del jeg ikke kunne/kan gennemskue. Jeg har bestilt nemID til virksomheden separat - forhåbentligt tager det hele snart fart, og så er det ikke mig der skal bøvle med det længere. :p Tak for tippet.