Hej Aminoer, jeg er godt i gang med at få bygget min webshop op.
Jeg ønsker at sælge premium brands parfumer (mærkevareparfume)
- Jeg har skrevet en god lang forretningsplan.
- Jeg har fundet den Leverandør jeg vil anvende
- Jeg har styr på årsopgørelser, skat og moms.
- Jeg har IKKE styr på hvilke produkter jeg skal udvælge
Da jeg fik prislisten fra min kommende leverandør er der, hvis jeg bare skulle købe ét stk af alt på hele listen en udgift på næsten 300.000 kr.
Kort fortalt, så vil jeg i gang med at sælge premium brands parfumer til både mænd og kvinder, men jeg er meget i tvivl om hvordan jeg finder de bedst sælgende mærker til hvert køn. Jeg har et budget der hedder 50.000 DKK. at købe vare for, vil det række, eller vil i anbefale mig at spare mere op?
Jeg skal købe for minimum 3.000 kr, ved hver ordre jeg lægger, hvilket betyder at jeg ikke bare kan bestille et produkt hjem, hvis en kunde ønsker det. Derudover er der også 5 dages leveringstid før jeg har varerne, hvilket også betyder at jeg er nødt til at have et lager, da leveringstid er et must for langt de fleste kunder.
Jeg har snævret mit produkt sortiment ind til kun at omhandle parfumer for kvinder og mænd. Når forretningen så (forhåbentlig) vokser ønsker jeg at udvide med andre former for personlig pleje produkter til hår og krop, men dette har jeg som en start valgt at se bort fra, grundet mit budget.
Hvis nu jeg havde haft min webshop oppe at køre i et års tid, havde jeg anvendt 80/20-regelen, hvor jeg ville have opdelt mine produkter i kategori A, B og C - Som hovedregel er det jo 20% af ens produkter der genererer 80% af omsætningen, men da jeg ikke er startet endnu er der ikke muligheder for at lave en statistik, da statistikker er baseret på historiske tal, så hvad gør jeg lige?
Har overvejet at lave en repræsentativ markedsundersøgelse, for at finde frem til potentielle kunders ønsker og behov, men med mere end 150 brands og over 2000 produkter at vælge i mellem vil det ikke være en mulighed at kunne undersøge alt i sådan en markedsundersøgelse, der maks må tage en 10-12 min at udføre for at respondenten ikke mister lysten til at svare.
Så håber at der er nogle succesfulde Aminoér der kan hjælpe mig på vej til at vælge de rigtige parfumer, for at sikre et størst mulig salg.
Ved godt at produkterne ikke gør det hele, der er meget andet markedsføring, SEO osv, som der skal til for at man får succes, men denne tråd handler alene om at vælge de rigtige produkter, så jeg håber at vi kan holde os til denne tråd som en start.