Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af sponsorater

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvor skal jeg bogføre sponsorater? Nogle er i form af 'præmier' til lodtrækninger og tombolaer, andre

som personlige sponsorater til idrætsudøvere.

På forhånd tak :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46620
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:12

hvis det er markedsføring så du sponsorer udelukkende for at sælge mere, så under markedsføring.

Hvis det er sponsorat til personer du kender godt, søn, ægtefælle, mand osv og som du giver for at hjælpe dem - eller for at tækkes den "rideklub" du er medlem af, og som ikke kan forventes at være større kunde hos dig, så er der ikke fradrag og du kan lige så godt gi pengene personligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Valby
Tilmeldt 23. Nov 14
Indlæg ialt: 28
Fra  Race-faster.com Skrevet kl. 23:08

Hej John

Jeg tillader mig lige at skrive videre på en gammel tråd.

I forbindelse med road racing vil jeg gerne sponsorere en dansk kører med nogle dele til motorcyklen. Der vil blive kørt med klistermærker på motorcyklen som reklame derefter, så jeg forventer at bogføre under markedsføring.

Men min forståelse her står lidt af, for hvordan bogfører jeg et produkt som jeg har betalt, men som jeg ikke får penge for når det forlader butikken?

For god ordens skyld, lad os bare sige 1000kr i indkøb. Hvordan bogfører jeg denne 'udgift'?

Jeg skriver sponsorkontrakt med køreren som bevis til skat, skulle det blive et spørgsmål senere.

Håber du kan hjælpe ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46620
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:36

indkøbet er som alle andre materialer - udgift. Og ja - gem dokumentation der sandsynliggør, at dit firma har netto indtægt ud af at sætte de reklamer på - så skat ikke bare forkaster fradraget som personlig interesse. En kontrakt er fornuftig men har ikke som sådan betydning. Det er den konkrete sandsynliggørelse af at DIT firma forventer at tjene på at tage udgiften som er afgørende. Ellers kunne vi jo altid bare skrive kontrakter og spare skat Big Smile  Se evt http://startup-linkguide.blogspot.dk/2015/06/fradrag-i-virksomheder-og-selskaber.html med meget mere om det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)