Hej begge
Og tak for Jeres hurtige svar. Jeg hører Jer, men læser alligevel videre i mit hæfte, der må jo, også der, komme en forklaring af en slags...
Hav en god aften
Stephan
Jeg forestiller mig lidt situationen i den virkelige verden:
"en mand går rundt i Føtex og kigger på varerne. Han skal have en oksesteg og følger derfor skiltene til oksekød. Her opdager han et skilt fra et reklamebureau som tilbyder andre firmaer at annoncere i Føtex-forretningen. Manden tænker ikke mere over det skilt for han skal jo ikke annoncere, han skal have oksekød. Efter at have taget en dyr øksemørbrad op i indkøbskurven, går han hen til rødvinshyllen. Her vælger han en dyr Amarone der går godt til oksestegen og kommer i indkøbskurven. Mens manden tager rødvinen ned, opdager han endnu engang et reklameskilte, men denne gang er det en annonce fra Kvickly over på den anden side af gaden som annoncerer for Amarone på tilbud.
Manden undrer sig, men han skal også købe dessert så han gør ikke noget ved det lige med det samme. Han går over til fryserne for at finde noget is. Her vælger han en god økologisk sorbet-is... men idet han skal til at tage den, ser han endnu engang en annonce fra Kvickly (der ligger lige ovre på den anden side af gaden). Her annoncerer Kvickly for tilbud på god økologisk sorbet-is. Manden stiller nu sin kurv fra sig og går mod kassen. Han går igennem kassen uden de varer han oprindeligt havde puttet i kurven, og går over på den anden side af gaden, hvor han uden at blive generet af reklamer fra fremmede forretninger, foretager sine indkøb..."
Ikke nok med at Føtex i den yndige lille (fiktive) historie mistede en handel, men skal vi gætte på hvor manden handler næste gang? Lad os bare opstille en utopi forestilling om at Føtex havde tjent annoncekroner nok til at dække tabet på at manden ikke handlede der - men det dækker jo ikke at de har mistet eventuelle fremtidige handler fra selv samme mand...
Kære Stephan, det er ikke for at virke håndlig overfor dig, men gør dig selv en tjeneste og brand den Libris bog. Først og fremmest så er den bog du sidder med en discountbog - den er bestemt ikke skrevet af dygtige folk med et stort indgående kendskab til Adwords og internethandel. Dernæst så er en hardcopy bog slet ikke stedet at lede efter information når det gælder udviklingen indenfor internetmarkedsføring (enkelte undtagelser er der selvfølgelig, men de kommer næppe fra Libris).
Hvis du vil vide noget om hvordan du enten tjener penge på Adwords eller din internetshop, så start med at hive en weekend ud af kalenderen og læs Amino her igennem. Download e-pusher light fra e-pusher.dk og læs mange af Thorborgs gode erfaringer med e-handel. Køb evt. hans fulde ebog (koster 1500,- men tjener sig hjem hurtigere end du kan nå at tabe 1500,- på at følge rådene i et 30 siders hæfte til 50,- kroner).
Lær om Adwords og SEO gennem forskellige blogs og sider om emnet. Der sker hele siden noget nyt og vigtigt med søgemaskinerne og den viden du har brug for er alt for stor og kompleks til at kunne beskrives på 30-40 siders i et læs-let hæfte.
God fornøjelse, håber du tager rådene (herfra) konstruktivt!