Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adsense og OSCommerce - How to?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Svendborg
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer
Er der nogen af Jer herinde, der har viden nok til at kunne fortælle mig, hvordan jeg indsætter Adsense-kode i min webbutik. Jeg ville f.eks. gerne have reklamerne ovre i højre kolonne, men hvordan finder jeg den fil, hvor jeg skal kopiere koden ind i?
Stephan

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:15

ENTER:

Hej Aminoer
Er der nogen af Jer herinde, der har viden nok til at kunne fortælle mig, hvordan jeg indsætter Adsense-kode i min webbutik. Jeg ville f.eks. gerne have reklamerne ovre i højre kolonne, men hvordan finder jeg den fil, hvor jeg skal kopiere koden ind i?
Stephan

Hej Stephan

Det skal du lade være med. Det koster kassen at få besøgende i din e-butik og du ønsker vel ikke at forære dem væk til dine konkurrenter vel?
Dertil ser det amatøragtigt ud og det vil helt sikkert gå ud over dit salg.

Dbh Martin
Fra Svendborg
Tilmeldt 20. Jun 07
Skrevet kl. 23:21

Men, men, men...
Det forstår jeg ikke. Der er da tusinder der bruger Adsense, og noget må de da få ud af det. Sidder lige nu og læser et Librishæfte, der hedder "Tjen penge på nettet", og ifl. forfatter(inden), er der masser af penge at tjene, på at oprette en Adsense-konto. Jeg er klar over, at man skal passe på, ikke at lede kunderne over til konkurrenterne, men det må Google da have tænkt på. Hvad er så meningen med Adsense, hvis du ligefrem fraråder det? Kan du, eller en anden, uddybe?
Stephan

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:31

Der er masser der bruger Adsense, men kun lallende amatører bruger dem i deres e-butik og længere er den ikke..

Dbh Martin

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 23:35

ENTER:

Men, men, men...
Det forstår jeg ikke. Der er da tusinder der bruger Adsense, og noget må de da få ud af det. Sidder lige nu og læser et Librishæfte, der hedder "Tjen penge på nettet", og ifl. forfatter(inden), er der masser af penge at tjene, på at oprette en Adsense-konto. Jeg er klar over, at man skal passe på, ikke at lede kunderne over til konkurrenterne, men det må Google da have tænkt på. Hvad er så meningen med Adsense, hvis du ligefrem fraråder det? Kan du, eller en anden, uddybe?
Stephan

Som Martin skriver har du i forvejen brugt mange penge på først at lokke dem til din butik - også aflede kundens opmærksomhed fra det de skal på din side - købe dine produkter, viser du dem links til andre butikker eller hvad Google nu vælger at annoncere for på din adsense konto. Så klikker kunden på dette link, glemmer din side og er nu allerede væk fra din side. Det er de færreste som åbner links i nye vinduer og kan finde ud af at komme tilbage til den side de kom fra.

Adsense og andre affiliates programmer er nok mere egnet for portale, forummer og lignende.

Fra Svendborg
Tilmeldt 20. Jun 07
Skrevet kl. 23:42

Hej begge
Og tak for Jeres hurtige svar. Jeg hører Jer, men læser alligevel videre i mit hæfte, der må jo, også der, komme en forklaring af en slags...
Hav en god aften
Stephan

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:43

Det er helt rigtigt at man kan tjene rigtig mange penge på AdSense. Jeg kan selv til dels takke Google for mit hus og to dejlige benzinslugende biler :)

Men, som de andre siger er det en meget dårlig strategi, at bringe reklamer for andre på et website, der har til formål at sælge dine egne produkter - som jeg forestiller mig er tilfældet med din eButik. Hvis du kan tjene mere på at sende kunderne væk via reklamer, end ved at sælge til dem, så er det din shop den er galt med, og her du skal sætte ind.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:08

ENTER:

Hej begge
Og tak for Jeres hurtige svar. Jeg hører Jer, men læser alligevel videre i mit hæfte, der må jo, også der, komme en forklaring af en slags...
Hav en god aften
Stephan

Jeg forestiller mig lidt situationen i den virkelige verden:
"en mand går rundt i Føtex og kigger på varerne. Han skal have en oksesteg og følger derfor skiltene til oksekød. Her opdager han et skilt fra et reklamebureau som tilbyder andre firmaer at annoncere i Føtex-forretningen. Manden tænker ikke mere over det skilt for han skal jo ikke annoncere, han skal have oksekød. Efter at have taget en dyr øksemørbrad op i indkøbskurven, går han hen til rødvinshyllen. Her vælger han en dyr Amarone der går godt til oksestegen og kommer i indkøbskurven. Mens manden tager rødvinen ned, opdager han endnu engang et reklameskilte, men denne gang er det en annonce fra Kvickly over på den anden side af gaden som annoncerer for Amarone på tilbud.
Manden undrer sig, men han skal også købe dessert så han gør ikke noget ved det lige med det samme. Han går over til fryserne for at finde noget is. Her vælger han en god økologisk sorbet-is... men idet han skal til at tage den, ser han endnu engang en annonce fra Kvickly (der ligger lige ovre på den anden side af gaden). Her annoncerer Kvickly for tilbud på
god økologisk sorbet-is. Manden stiller nu sin kurv fra sig og går mod kassen. Han går igennem kassen uden de varer han oprindeligt havde puttet i kurven, og går over på den anden side af gaden, hvor han uden at blive generet af reklamer fra fremmede forretninger, foretager sine indkøb..."

Ikke nok med at Føtex i den yndige lille (fiktive) historie mistede en handel, men skal vi gætte på hvor manden handler næste gang? Lad os bare opstille en utopi forestilling om at Føtex havde tjent annoncekroner nok til at dække tabet på at manden ikke handlede der - men det dækker jo ikke at de har mistet eventuelle fremtidige handler fra selv samme mand...

Kære Stephan, det er ikke for at virke håndlig overfor dig, men gør dig selv en tjeneste og brand den Libris bog. Først og fremmest så er den bog du sidder med en discountbog - den er bestemt ikke skrevet af dygtige folk med et stort indgående kendskab til Adwords og internethandel. Dernæst så er en hardcopy bog slet ikke stedet at lede efter information når det gælder udviklingen indenfor internetmarkedsføring (enkelte undtagelser er der selvfølgelig, men de kommer næppe fra Libris).
Hvis du vil vide noget om hvordan du enten tjener penge på Adwords eller din internetshop, så start med at hive en weekend ud af kalenderen og læs Amino her igennem. Download e-pusher light fra e-pusher.dk og læs mange af Thorborgs gode erfaringer med e-handel. Køb evt. hans fulde ebog (koster 1500,- men tjener sig hjem hurtigere end du kan nå at tabe 1500,- på at følge rådene i et 30 siders hæfte til 50,- kroner).

Lær om Adwords og SEO gennem forskellige blogs og sider om emnet. Der sker hele siden noget nyt og vigtigt med søgemaskinerne og den viden du har brug for er alt for stor og kompleks til at kunne beskrives på 30-40 siders i et læs-let hæfte.

God fornøjelse, håber du tager rådene (herfra) konstruktivt!

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)