Ja, så er tiden vist kommet hvor jeg har brug for lidt "insider" viden, fra nogle som måske har stået i samme situation. Jeg står med en fantastisk mulighed som kræver en hvis investering for at kunne komme videre, og i den situation står nu for at skulle finde en potentiel investor.
Som overskriften antyder, så tænker jeg på om det skal være en angel eller venture investor som skal indover.
Investeringen vil ligge på ca. 300.000 til 400.000 Dkr, og dette beløb kan måske have betydning for hvad der bedst kan betale sig?.
Har nogen her erfaring med en eller begge former for investering?, så kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre om det. De gode / negative ting ved de forskellige investerings former etc.
den store forskel er vel at angel er personer generelt hvor venture er virksomheder. Jeg ville tro venture ville være svært hvis ikke din egen virksomhed har meget at byde på for dem som ejere, men begge dele kan prøves. Regn dog med at begge dele er vanskeligt hvis ikke du selv kommer med dels ganske mange penge, dels en historie i firmaet der peger frem og endeligt, selv er fuldtids på projektet.
Jeg vil mene angels er mere muligt end venture som ofte går ind i meget større sager med større beløb.
Læs lidt her om HVAD KAN INVESTOR FORVENTE og regn med at der vil kunne blive spurgt - hvad siger banken, for ofte vil bank/vækstkaution o.l. være noget man har været inde over inden man for de beløbsstørrelser, tænker angel og helt klart inden venture
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Super, rigtig gode links jeg fik der. Jeg regnede også med at en angel investor ville være at foretrække da de typisk er mere engagerede i projektet. Også fordi beløbet trods alt ikke er alt for voldsomt.