Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsgæld under 20000

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at udfase en virksomhed der ikke har været sund.

Her d. 2 juni skal der angives moms og det er beregnet til at der skal betales godt og vel 24000

Jeg har reelt kun 9000 til rådighed d. 2 juni

Vi lander altså på 15000 i momsgæld i næste uge.

Resten vil kunne være betalt indenfor 3 måneder

Hvordan bør man agere og forholde sig for at undgå mest muligt balade med SKAT i sådan en situation.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 13:47

Ring evt. og lav en konkret aftale med dem.

Og spar derved at potentielt rykkergebyr.

Risikoen for rykkergebyr er dog ret lav. Skat har ikke inddrevet penge i snart et år fordi deres IT-system ikke virker.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47215
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:32

Ja ring og se hvad du kan få for ordning. Skats problemer med rykkere er et helt andet system som jeg har læst det (gæld de overtager og indkasserer fra andre, ex kommuner osv) og der udstedes da helt løbende og fast rykkergebyr for manglende moms, så den skal du ikke stole for meget på. Manglende betaling udløser ret automatisk og hurtigt 800 kr i gebyr, men i alle fald skal du være proaktiv og få lavet en aftale

vh John H

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 15:38

Desværre bliver der heller ikke rykket for moms og skat. Det kommer vidst til at blive dyrt.

Skat kan ikke opkræve 800 i gebyr for manglende betaling for at sende rykker ud, men de kan opkræve 250,-. Normalt synes jeg de plejer at tage 65,-

Renterne tikker fra forfaldsdagen, med eller uden en aftale.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:52

manglende indberetning har 800 kr i gebyr når vi taler moms når skat så laver skønsmæssig ansætning og det sker ret hurtigt efter manglende indberetning eller betaling  - skat har særregel for det gebyr

https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1645682 fold ud ved du skal indberette indtil xxx

også forklaret godt her http://www.kielberg.com/nyheder/faa-styr-paa-indberetningerne!.aspx?PID=7&Action=1 

Der er masser gennem tiden, også nylige som har fået det gebyr

vh John H

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 15:55

Jeg er bekendt med gebyret for manglende indberetning, jeg troede bare vi talte om gebyr for for manglende betaling.

vh

Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 16:00

ingen grund til manglende angivelse, det issue er irrelevant.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:17

godt - de 800 kr er blot ved for sen indberetning ellers normalt rykkergebyr og dag til dag rente - men få en aftale - det er altid klogt, også for evt modregning i andet (uden at ane om du har andet skat osv der kan modregnes i)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)