|
Jeg har været en tur i Ghana hvor jeg blandt andet har lavet et par mini-doks om driftig ghanesisk iværksætter, som jeg gerne vil dele med jer. – Den ene driver ”hopin Academy” der tilbyder træning i de sociale medier og den anden driver ”the Noble kebab shop” en drive-by-grill ved vejen, som nu har fire ansatte. Nabila Alhassan Basiru ejer ”The Noble Kebabshop”, der trods det fornemme navn i alt sin beskedenhed består af en overskåret olietønde, som bruges som drive-by-grillen. ”Business is lucrative” som han siger, ikke kun økonomisk, men den har også skabt ham et stort netværk. Grillen er et middel, der rækker udover den umiddelbare økonomisk vinding. En måde hvorpå han aktivt tager del af arbejdsløshedens problematikken. Som han udtrykker det ” så har han reduceret arbejdsløsheden i Kumbungu”. ...Og så er det bare fantastisk at vi som et højteknologisk land, kan opleve at blive inspireret af en sympatisk fortælling fra Afrika, om at se sit eget projekt som en del af noget større og Ikke at være bare for at prøve, men se fremad. At turde tro på sig selv og sit projekt. For det er hvad essensen af iværksætteri. Det behøver ikke starte med en stor forkromet virksomhed. De bedste hilsner Ulrik Tofte http://www.udenatblinke.dk/#!videoer/c13ay |
The Noble Kebab Shop – en driftig iværksætter med visioner og drivkræft og at turde tro på sig selv
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
Bliv gratis medlem