Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ved at gå op i limningen over min cpu! Fyldes på 2 sekunder.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Dagen derpå. Danmark må siges at have udspillet deres chance for EM. Så er humøret jo ikke højt, og det gør ikke tingene bedre, at min pc driller mere end nogensinde.

Jeg har prøvet at få hjælp en del steder, vist også på amino for et stykke tid siden. Nu står jeg der, hvor jeg overvejer at formatere eller simpelthen få en ny station, så problemet forhåbentlig ikke kommer igen.

Når jeg er på nettet, fryser det pludselig billedet. Det starter altid med, efter et klik, at timeglasset bare kører, og pc'eren bliver drænet for cpu kraft. Derefter bruger jeg ctrl+alt+delete, og lukker programmet ned der dræner cpu'en. Som regel er dette internet explorer, da jeg bruger det med mange vinduer kørende hele dagen. Derefter kører jeg et par minutter igen, og efterfølgende fryses hele computeren på nær musen, der virker, men ingen vinduer eller links er aktive.

Jeg har 2.6 mhz cpu, 2 GB ram og masser af plads på harddrives. 4 gb netforbindelse, så kan heller ikke give lav hastighed skylden. Jeg har skiftet fra norton til pc-cillin bare for at prøve noget, da jeg ved nogle har problemer med hastighed mv. ved norton. Jeg har diskfragtmenteret, brugt registry cleaner, og brugt alternative søgninger på spyware og virus, hvis programmet ikke kunne finde det hele.

Intet hjælper.Kender ikke årsagen, men har mistanke til IE, da det stort set hver gang er IE der stjæler kapaciteten. Så genstarter jeg computeren, og kan derefter køre ca. 12 timer igen. Når jeg genstarter, er der altid en masse programmer der ikke svarer, så det som regel tager et par minutter at lukke ned.

Et godt bud på problemet?

Jeg sender en flaske vin til vedkommende, der kan løse mysteriet for mig :)

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 19:54

Jeg vil foreslå at du starter med at fjerne de programmer / deaktivere de processer der fryser ved opstart. Når der så ikke længere er problemer med programmer der fryser ved opstart ville jeg starte IE og se om samme problemer stadig eksistere. Hvis IE så stadig sender CPU brug i max ville jeg prøve at installere firefox og derved finde ud om problemet ligger i IE.

/Anders

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:13

Prøv evt IE 7, og åbn siderne i nye faneblade istedet. Jeg er også nogle gange nødt til at lukke IE med samme symptomer, men kører fint når først det er lukket.

Mvh Jesper

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 20:37

Jeg tvivler på du har en 4GB netforbindelse ;)

Anyways.

De logiske problemer kan være:

1) Software problem

- et eller flere programmer kollidere med hinanden eller windows om ressource allokation

- et program afsluttes ikke korrekt og kører i en cpu loop der suger heftigt løs af din cpu

Når du trykker CTRL-ALT-DEL og går ind i joblisten er der så en dumprep.exe eller tilsvarende process der kører med et voldsomt cpu forbrug? (typisk mindst 50%) det kan nemlig være en process under afvikling der er crashed eller kollidere uden at kunne lukke sig selv ned.

Se samtidig hvor mange procent iexplorer.exe bruger er det højt er problemet her.

2) Malware, Spyware m.v.

- Du har et ondsindet program på din pc som aktiveres gennem internet explorer - derfor opstår problemet kun når IE kører (kan typisk være et IE tilføjelsesprogram) (jeg antager du har internetforbindelse selvom din IE ikke kører og antager derfor et problemet er forbundet til brugen af IE).

Kør antivirus og spyware check

3) Hardware konflikter

- Typisk en IRQ konflikt, f.eks. dit netkort og dit lydkort på samme IRQ eller andre tilsvarende (netkort og grafikkort osv.) er typisk et problem på lidt ældre pc'ere, men det er din jo også.

Derudover så virker det som om IE7.0 har en ram/cpu bug - jeg er ofte ude for at jeg når max antal faner IE kan håndtere også dør den simpelthen ud eller nægter at åbne mere før jeg har lukket andre ned.

For at kunne give dig et kvalificeret bud så installer Firefox ( http://getfirefox.com/ )
Og surf med den næste gang - hvis problemet ikke opstår skyldes det 1 eller 2 forbundet til internet explorer - opstår problemet aligevel er det pga. 3 (eller måske 2).

Skriv tilbage når du har prøvet FF :)

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 21:21

Tak for svarene. Det er korrekt, jeg har ikke 4 gb. Men kan snart få 1 GB hvis jeg vil betale 10.000 om måneden :)

Jeg er ikke sikker på IE er problemet, da den har gjort det samme ved f.eks setpoint, et program til mx5000 logitech keybords og mus. Men ellers er det næsten altid IE. Jeg har version 7. Læste et sted der kunne være denne slags problemer med 6'eren, men har kørt med 7 længe.

Jeg prøver en dag med firefox. Jeg vender tilbage om det funker.

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 21:25

Jeg har allerede firefox på pc'en. Har brugt det i perioder, men åbnede lige joblisten, og så at det nu er firefox der stjæler hele kapaciteten. Kører ellers kun med ca. 4500 kb, men det mest underlige er, at firefox er lukket ned for et par timer siden, så der må hænge nogle filer der ikke lukkes. Må prøve en af de andre ting istedet.

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 21:32

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 21:50

Hvis det sker både for IE og FF er det ikke pga. browserne.

Check for Spyware og Malware asap.

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:10

Ud over de ting der er nævnt, har jeg 2 bud, som jeg selv har haft erfaringer med.

1.
Download og test din ram med Memtest86: http://www.memtest86.com/download.html
Det kan godt være dine ram der er fejlbehæftet. Forkerte indstillinger, fabriksfejl, varme slitage osv.

2.
Skriv alle programmer/filnavne ned, der ikke svare når du vil genstarte. Du kan finde programtitler til dem, hvor du kun har filnavnet, med Google.
Afinstaller dem og geninstaller dem. Husk at genstarte, hvergang pc'eren beder om det!
Nogen gange, er en eller anden lille driver blevet ændret, uden at programmerne kan finde ud af det.

Og med hensyn til Setpoint, så har jeg selv det problem. Jeg søger altid for, at bevæge musen i Log In billedet. Ex klikke på password feltet. Det har løst det for mig.

Man kan tage 100 fuldtændig ens pc'ere. Installere fra den helt samme Windows CD/DVD og alligevel får man 100 pc'ere, der opføre jeg helt uden sidestykke.

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 22:48

Nogen der evt. ligger inde med et link til en gratis malware spyware test? Har skiftet software nok, så vil helst nøjes med det billige til test :)

Som sagt har jeg pc-cilling, som skulle være ret effektivt, men da muligt der ligger noget den ikke kan finde.  

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)