Dagen derpå. Danmark må siges at have udspillet deres chance for EM. Så er humøret jo ikke højt, og det gør ikke tingene bedre, at min pc driller mere end nogensinde. Jeg har prøvet at få hjælp en del steder, vist også på amino for et stykke tid siden. Nu står jeg der, hvor jeg overvejer at formatere eller simpelthen få en ny station, så problemet forhåbentlig ikke kommer igen. Når jeg er på nettet, fryser det pludselig billedet. Det starter altid med, efter et klik, at timeglasset bare kører, og pc'eren bliver drænet for cpu kraft. Derefter bruger jeg ctrl+alt+delete, og lukker programmet ned der dræner cpu'en. Som regel er dette internet explorer, da jeg bruger det med mange vinduer kørende hele dagen. Derefter kører jeg et par minutter igen, og efterfølgende fryses hele computeren på nær musen, der virker, men ingen vinduer eller links er aktive. Jeg har 2.6 mhz cpu, 2 GB ram og masser af plads på harddrives. 4 gb netforbindelse, så kan heller ikke give lav hastighed skylden. Jeg har skiftet fra norton til pc-cillin bare for at prøve noget, da jeg ved nogle har problemer med hastighed mv. ved norton. Jeg har diskfragtmenteret, brugt registry cleaner, og brugt alternative søgninger på spyware og virus, hvis programmet ikke kunne finde det hele. Intet hjælper.Kender ikke årsagen, men har mistanke til IE, da det stort set hver gang er IE der stjæler kapaciteten. Så genstarter jeg computeren, og kan derefter køre ca. 12 timer igen. Når jeg genstarter, er der altid en masse programmer der ikke svarer, så det som regel tager et par minutter at lukke ned. Et godt bud på problemet? Jeg sender en flaske vin til vedkommende, der kan løse mysteriet for mig :) |
Jeg vil foreslå at du starter med at fjerne de programmer / deaktivere de processer der fryser ved opstart. Når der så ikke længere er problemer med programmer der fryser ved opstart ville jeg starte IE og se om samme problemer stadig eksistere. Hvis IE så stadig sender CPU brug i max ville jeg prøve at installere firefox og derved finde ud om problemet ligger i IE.
/Anders