Kære Aminoer - tak for denne fantastiske brønd af information. Jeg har et lidt specielt spørgsmål, som jeg ikke rigtig har kunne finde svar på andre steder.. Min meget aktive søn på 17 år ønsker at prøve kræfter med virksomhedsdrift. Det kan ikke umiddelbart lade sig gøre med mindre statsamtet kommer ind over, og jeg tænker at stifte et selskab han kan prøve kræfter med. Tanken er så, at når knægten bliver myndig, vil hans skulle overtage hele eller dele af selskabet. Hvordan skrues dette sammen mest hensigtsmæssigt - gerne i en holdingkonstruktion, og gerne uden "dobbeltbeskatning". |
Du skal bruge selskab hvis du skal i holdig konstruktion. IVS er det muligt at stifte for 1 krone men jeg anbefaler klart at investere mere som de vil fremgå af
http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/ivrkstterselskab-eller-ivs-ogsa-kaldet.html
ApS kan I jo også vælge direkte - det ville jeg hvis jeg havde 50.000 at investere - 50.000 kr beskattede skal bruges samlet til holding og drift - du skal stifte og være direktør til sønnen er 18 hvor han kan blive direktør og købe anparterne (evt ved at du giver ham en skattefri gave på det beløb han skal bruge)
Fordelen er at han derved kører videre i samme CVR nummer med betalingsindløser og leverandøraftaler
vh John H