Hej har i 2012 og 2013 haft mit ejet lille enkeltmandsvirksomhed. Jeg har været konsulent, for et firma, så jeg har ikke haft varer til salg eller noget. Jeg har selv lavet alt bogføring. I 2012 havde jeg 3 faktura ( indbetaling til mig ), samt diverse bilag, som tlf, internet, kørsel, kontorartikler osv. Altsammen noget jeg selv har bogført. Har haft 3 små møder med revisor. Ved sidste møde fik revisor Excel kopi af resultatet opgørelsen, mm. Samt indrapportet til skat. Moms har jeg selv lavet og selv indgivet. For 2012 fik jeg en regning på 11.500 Ex moms. Da jeg synes det var noget dyrt, ville jeg selv lave i 2013. Da jeg lukkede CVR nr ned i midt 2013, kontaktede jeg revisor, for at udregne hvad jeg skulle betale i skat mm. Et møde på 15 min, hvor han fik Excel kopier igen. Fik efterfølgende en mail, på et rundt tal jeg skulle betale frivillig skat. Da jeg kun have 15 bilag for 2013, incl en faktura. valgte jeg selv at lave årsafslutning til og indraproteret til skat. Jeg har nu fået regning for 2013, for revisor for udarbejdelse af udkast til virksomhedsregnskab på 5100kr.ex moms. Synes det virker frygtelig dyrt? Bliver jeg snydt af en grådig revisor? |
Laufa:Synes det virker frygtelig dyrt? Bliver jeg snydt af en grådig revisor?
Det synes du tilsyneladende selv. Men vend den om og se hvad du selv skal have i timeløn - og husk alle dine omkostninger skal dækkes ind.
Revisoren har jo da brugt tid og energi på at gennemgå dine tal - hvor få og små de så måtte være.