Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grafisk hjælp søges + ideer modtages med glæde

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Udover at være selvstændig har jeg også et meget stort "projekt" på hjemmefronten.

 

Min datter er hjerneskadet og vi behandler hjerneskaden efter en metode der ikke er

anerkendt i Danmark. Derfor får vi ikke nogen økonomisk støtte.....

 

Vi kunne vælge at gå den slagne vej og bruge det gratis danske behandlersystem....

problemet er bare at de resultater der kommer ud af det ikke er tilfredstillende.

 

Så hvert år skal vi skaffe ca. 120-150.000 kr. til konsultationer samt træningsudstyr.

Vi har mange jern i ilden og en af måderne at få noget opmærksomhed på er ved at

"brande" vores lille prinsesse.... Maya er derfor blevet til Supermaya og jeg har flækket

en ubehjælpsom hjemmeside sammen..... men den virker!      www.supermaya.dk

 

Her kommer det jeg vil frem til:

 

Hjemmesiden skal have et ordentligt logo som helst også skal kunne bruges til tekstiltryk senere. Vi havde tænkt os at bruge superman-logoet og skifte det sidste bogstav ud med "ya"... cool ikke? Er der nogen herinde der kunne tænke sig at lave dette logo.... i kan selvfølgelig få os som reference.


Vi har brug for lidt input om hvad vi ellers kan gøre af events... og også deciderede fundraisingmuligheder.


 

Håber nogen er lidt kreative.....


 
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Mon ikke én eller anden har ophavsret på Superman-logoet? Pas lige på med det.

 

Derudover ønskes I al muligt held og lykke.

 

mvh Hans
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans,


Kom til at svare på mail istedet for her.


Det er jo egentlig bare det jeg gør og de slipper godt fra det.

 

Tror ikke der er patent eller copyright på fonte.... og det er jo en helt anden tekst.

 

Nogen der ved om jeg er ved at begive mig ud i noget snavs?

 

 

 
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Gamblore,

Rent faktisk er det ophavsretbeskyttelse på fonte, da de anses som et værk. Det er samme årsag til at f.eks Macintosh platformen ikke kan benytte de samme standardfonte som der er på windows osv. Samtidig er der en masse omkring "citat" brug og lignende, som måske kan ophæve nogle af rettighederne m.v.

Alt i alt tror jeg ikke du skal bekymre dig for meget om det i første omgang. Som udgangspunkt er det jo for en god sag, og den oprindelige ejer af superman logoet kommer nok ikke lige og banker på døren i morgen. Hvis de gør det så eksisterer der en masse andre tilfælde af brugen af superman-logoet i forskellige former og med mioindre lødige formål, så kan man jo pænt bede dem om at sagsøge dem først, eller bare pænt sige "undskyld, det er jeg ked af. Jeg var ikke klar over I havde noget imod det, jeg skal nok ændre det med det samme".

Den bedste måde er helt klart at spørge ejerne af ophavsretten, men det kan mildest talt være umuligt at finde ud af nogle gange hvem man skal rette henvendelse til.

En lille anden ting.... Rikke (din kæreste?) tror jeg nok jeg kender tilbage fra tidligere tider i andre sammenhænge (Jubii). Prøv eventuelt lige at hilse hende fra "Oscar" og se om det ringer en klokke

Desværre er jeg temmelig booket op de næste mange måneder, og ved meget lidt om textil tryk, så jeg kan ikke rigtig tilbyde min hjælp, men jeg kan måske anbefale at kigge forbi www.eksperten.dk, da der ofte sidder mange hjælpsomme sjæle derinde, som måske er mere teknologi/grafisk rettet end folk herinde, der nok mere er forretningsmennesker?

Alt mulig held og lykke med projektet.
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Oscar....


Og jo det er den Rikke... verden er lille ikke?

 

Opgaven er nu smidt på eksperten.dk håber der er en venlig sjæl der vil lave opgaven.

 

Nogen der har ideer til events .... eller snedige måder at lave fundraising?

 
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gamblore,

Jeg tænkte det nok jeg kunne genkende hende på billederne.

Angående andre events, så laver jeg sammen med et par dygtige gutter et system (www.ebrev.info) til at lette processen med at sende nyhedsbreve. Det vil sige, gør det lidt nemmere at overholde lovgivningen på det område, samt selve processen med at få sat budskabet op i en teknisk fornuftig (og oftest pæn) skabelon der kan læses bedst muligt i de forskellige e-mail-klienter.

Normalt er det forbeholdt virksomheder, som vi går ind og godkender manuelt, da vi er temmelig strikse med hvad vi lader passere igennem vores postservere. Det sker for at kunne beholde vores gode navn i de mere tekniske kredse hvor posttrafikken mellem de forskellige servere udveksles, så vi ikke risikerer så nemt at blive listet i et blokkeringsfilter.

Jeg har dog talt lidt med mine kollegaer og vi er alle enige om at enten Maya eller måske jeres forening måske kunne få glæde af en konto på systemet, så I kunne bruge det til at fortælle lidt nyt om hvad der sker inden for feltet, og ikke mindst Maya''s fremskridt. Så hvis du skulle have lyst til at kigge nærmere på det så kunne det godt være vi havde et par ideer til hvordan vi kunne hjælpe jer.

Du kan eventuelt lige prøve at fange mig på oscar.gensmann@gmta.info eller på vores telefon tlf 70 23 13 37, så kan vi tale lidt mere om det hvis det skulle have interesse.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

d''herrer...


Tusind tak for tilbudene, som jeg helt sikkert vil tage imod.

Jeg vender tilbage herom.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du siger bare til.


Dbh Martin

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa


Jeg er ved at starte et underholdningsfirma, med udlejning af racerbaner. Den første skulle gerne være i DK omkring August.

Jeg vil gerne stille den til rådighed en dag i dit lokal område, for en Raceday.

Hvor folk kan booke sig ind og køre en halvtimes tid. der er selvfølgelig noget arbejde op til som jeg så regner med at du er delagtig i.

Derudover vil jeg gerne have mine udgifter dækket, hvis der kommer penge nok ind.

På selv dagen kan så selvfølgelig samle flere penge ind på andre måder, der er flere ideer hvor de kommer fra.

 
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)