Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reverse charge - køb af varer i UK - Intrastat, VAT

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Nov 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg håber der en af jer kære amino'er der kender til reverse charge, da jeg er ved at købe nogle smykkeæsker i England.

Jeg har oplyst mit danske cvr nummer og de har derfor fjernet VAT'en. Så vidt jeg har forstået skal jeg oplyse dette til SKAT og Intrastat.

Mine spørgsmål er derfor:

1. Hvordan bogfører jeg det?

2. Skal jeg oplyse dette til Intrastat? Og skal jeg have login osv?

3. Hvordan indberetter jeg det korrekt hos SKAT? (så vidt jeg ved skal jeg ikke betale momsen, blot oplyse den)

Vh

Alexandra

Raven Accessories

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:54

Du skal som du skriver bare oplyse momsen i form af 25% importmoms under salgsmoms og samme beløb under købsmoms så det er ikke en udgift. Næsten alle regnskabsprogrammer har konto der hedder noget med EU køb varer som klarer momsen korrekt. 

Du ser her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html kort nede et skema i excel du kan klikke på som viser præcis hvordan du skal angive momsen og det gør du når du momsindberetter alm moms + indberetter i den rubrik du også ser i linket

Her er intrastat http://www.dst.dk/da/Indberet/oplysningssider/intrastat.aspx   men uden at være sikker mener jeg grænsen for indberetningspligt der er 6 mio import og 5 mio export årligt og jeg mener moms eller danmarks statistik giver dig besked hvis du kommer over grænsen (og igen hvis under)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Nov 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:08

Perfekt. Tusind tak for hjælpen. Det er jo ganske nemt :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)