I mit regnskab har jeg "Moms af varer købt i udlandet". Her er et eksempel: Momsopgørelse 1. kvartal 2014 Periode 01-01-2014 - 31-03-2014 Indberetningsfrist 02-06-2014 Betalingsfrist 02-06-2014 Salgsmoms (udgående moms) 30000 Moms af varer købt i udlandet 10000 Moms af ydelser købt i udlandet 5000 Fradrag Købsmoms (indgående moms) 20000 Moms i alt (positivt beløb = betale, negativt beløb = penge til gode) 25.000 Dvs. at du skal betale 25.000 DKK i moms til Skat. Jeg har altså købt varer og services i udlandet som der jo altså var det pågældende lands moms pålagt. Og det skal jeg så betale én gang til. Det kan jeg simpelthen ikke forstå meningen med. jeg har jo netop købt pågældende varer/ydelser fordi de var billige og i visse tilfælde momsfrie. Er der en venlig sjæl der PÅ LAVPRAKTISK forståeligt DANSK vil forklare mig hvorfor jeg skal betale moms af en vare/service to gange. |
Supertankeren:Jeg har altså købt varer og services i udlandet som der jo altså var det pågældende lands moms pålagt.
Er der tale om vare fra andre EU lande, Skal sælger ikke opkræve moms af varerne såfremt du har dokumenteret at du har et gyldigt moms nr. i Danmark.