Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop fast porto +-?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg står lidt og er i tvivl her, mht. til punktet hvor kunden betaler for porto på webshoppen.

Vi går ud fra at en kunde køber varer for under 100gram, det vil koste mig 10,25 at sende dette, men det sker også at en kunde køber for over 100gram det vil så koste mig 17,5. 

Mit problem er så, at uanset hvilken pris jeg sætter portoen til, så vil jeg få en differens da nogle kunder køber varer til porto på 10,25 og nogle til 17,5.

Så enten vil jeg få en indtægt eller en udgift her, men hvordan klarer i dette rent regnskabsmæssigt? Hvis jeg nu får en indtægt, så er denne vel ikke momsberrettiget? Men det kan da heller ikke være helt lovligt at have indtægter på den måde?

Jeg er mildest talt lidt forvirret på dette område, så ville nok hjælpe mig meget, hvis der var nogen der bare kunne forklare hvordan de selv gør det. 

Best Regards -

Mikkel Andersen 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:53

Du kan fx. tage 20 kr for forsendelse og inkludere moms i dette beløb. Så har du 16 kr ex moms som fint skulle dække portoen. Jeg mener du har ret i at du ikke blot kan putte 10 kr porto på og så indkræve fx. 20 kr uden moms for fragt. Jeg mener at have læst at du skal kunne dokumentere den reelle portoudgift for den enkelte ordre i så fald. Jeg selv lægger derfor porto på fragt for at gøre det hele nemmere.

Mvh Jesper

Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 16:15
Tak vil jeg gøre fremover..
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)