Hejsa Jeg bor i udlandet indenfor EU (spanien) men skal have et cvr. nr. hvad betyder det for mig at jeg skal have et cvr. nr. skal jeg så til at lave Dansk regnskab, moms etc. eller er det bare et nummer jeg skal have for et "syns skyld" Jeg er desværre tvunget til at få et dansk cvr. nr. for at kunne hente nogle oplysninger fra det offentlige (en længere historie) men sådan er reglerne siger det offentlige til mig, uden dansk cvr. nr. ingen adgang til oplysningerne. Jeg har skrevet til dem om det virkelig kan passe når jeg befinder mig indenfor EU med min virksomhed i Spanien at jeg tvinges til at skulle have et dansk cvr. nr. det afventer jeg så svar på lige nu. Men jeg vil gerne være på forkant hvis det ender med at jeg skal have et dansk cvr. nr. derfor mit spørgsmål øverst. Tak for hjælpen Best regards |
Det lyder mildest talt mystisk at du for at få oplysninger fra det offentlig - af dem opfordres til at stifte virksomhed hvis du ikke skal drive det i Danmark. Lyder helt forkert
Med CVR i DK skal du jo ha forretning i DK og vil vel risikere, hvis det er personlig virksomhed- at skulle skatte et eller andet i DK + da du jo skal ha en eller anden pligt vel ikke kan vælge import eller eksport eller vel heller ikke arbejdsgiver, men moms vil være skørt også selv om det er den normale pligt som betyder pligt til momsindberetning + du får udvidet selvangivelse
Der er et eller andet mystisk i det her Kan du afsløre hvad det er for en oplysning du skal bruge og som det offentlige opfordrer dig til et af få CVR nr for at få - eller har de bare sagt at det man man kun få med dansk CVR og så tænker du, at du kan stifte virksomhed bare for at få oplysningen - Lyder jo helt bagvendt, har du prøvet at høre en helt alm dansk revisor om han ikke via sit selskab lige kan trække den oplysning du skal bruge eller købe den fra andre registrerede hvis det er lister fra CVR eller andet?
vh John H