Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Scannet statistik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et spørgsmål ang. scannet statistik i deres webshop. Jeg har læst her inde at, man ikke kan regne med det antal besøgnede som de viser i deres statistik.

Jeg kunne godt tænke mig og høre hvorfor det ikke skulle passe?

Er der nogen der ved hvad <no-referer> er for nogle besøgende?

Når man spørg scannet, siger de at det er nogle der har været der, med den kan bare ikke finde der hvor de kommer fra.

MVH Jimmi

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 11:33

JimmiHan:

Jeg har et spørgsmål ang. scannet statistik i deres webshop. Jeg har læst her inde at, man ikke kan regne med det antal besøgnede som de viser i deres statistik.

Jeg kunne godt tænke mig og høre hvorfor det ikke skulle passe?

Man kan ikke regne med noget statistik-software, hvis man bruger dem til at sammenligne tal, der burde være ens (f.eks. antal besøgende). Alle stykker software har forskellige måder at måle på, så ingen vil vise de samme tal.

Er der nogen der ved hvad <no-referer> er for nogle besøgende?

Det kan ske fordi klienten vælger at skjule referer, eller fordi klienten indtaster adressen til shoppen direkte i sin adressebar. Klikker du på et link til amino.dk, sendes siden, hvorpå du klikker på linket, med - indtaster du amino.dk i din adressebar, har du ingen referer, og den sendes derfor ikke med.

Når man spørg scannet, siger de at det er nogle der har været der, med den kan bare ikke finde der hvor de kommer fra.

Det er delvist korrekt jf. ovenstående.  

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 12:58

JimmiHan:
Er der nogen der ved hvad <no-referer> er for nogle besøgende? Når man spørg scannet, siger de at det er nogle der har været der, med den kan bare ikke finde der hvor de kommer fra. MVH Jimmi

Hej Jimmi

Jeg har scannet og havde samme spørgsmål til scannet for lang tid siden og svaret var nogenlunde det samme. Det undrede jeg mig over, idet jeg f.eks. kl. 01.00 - om natten - kunne få 1200-2000 besøg via "no referrer". Da jeg fortalte scannet support, at det så måtte betyde at der sad samme antal mennesker derude, midt om natten, og klikkede ind i min shop !!! ... Not likely ...

Svaret var så, at det var søgemaskiner der indexerede (staveplade) siden. Jeg spurgte om det ikke var muligt at få sorteret disse fra i statistikken, så man kunne se hvad det reelle besøgstal var, hvortil svaret var "vi kan da også bare udelukke at søgemaskinerne kigger på din side !!!" ... flot ...

Nu har de så lavet denne: Heraf samlet antal hits fra søgemaskiner (x%):, men den er vist heller ikke helt korrekt, ihvertfald ikke når jeg sammenligner med Google Analytics.

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)