Jeg har nu prøvet at have et problem med en handel foretaget med Paypal.... - Jeg må sige, at Paypal's håndtering af sagen for fremtiden vil få mig til at gå uden om forretninger der tager mod Paypal.
Jeg synes det med al ønskelig tydelighed viser, at man skal tænke over hvem man samarbejder med.... Dine leverandøres rygte kan/vil smitta ef på dig!
Ved ikke hvordan dit problem er opstået, men man skal huske på at PayPal er et kæmpe int. betalingsmåde/bank om man så vil, når jeg privat handler i udlandet kikker jeg altid efter PayPal da man som forbruger er ganske godt dækket ind og kan føre klagesager.
Det der kan være problemet er hvis du som virksomhed tager mod PayPal og der vurderes at din konto skal fast fryses imens en sag køre, så kan du stadig modtage betalinger men ikke udbetale dem til din bank konto i DK og det er et problem, men ikke noget der skader forbrugeren tvært imod.
Den risko er værd at løbe som virksomhed, vores shop eks. tager mod bankoverførelse (old fashion), PayPal og om nogle uger også normal måde at betale på men uden om Nets, Nets har en behandlingstid på ca. 4-6 uger hvis alt går som det skal gå men det gør det næsten aldrig hos dem, derfor har jeg valgt at vi hos os benytter alternativer for at undgå Nets monopol magt i Danmark.
Så din udtagelse omkring PayPal syndes jeg efter min opfattelse er lidt for fejlet.
Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk
Hvad med at fortælle lidt mere specifikt om problemstillingen? At kaste en påstand ud uden argumenter, er efter min mening tæt på injurier. Har selv tit handlet igennem PayPal og det er måske ikke mit yndlingsredskab (platformen er upraktisk og klodset, samt udvikles ikke nok), men der har aldrig været problemer overordnet.
Hvad med at fortælle lidt mere specifikt om problemstillingen? At kaste en påstand ud uden argumenter, er efter min mening tæt på injurier. Har selv tit handlet igennem PayPal og det er måske ikke mit yndlingsredskab (platformen er upraktisk og klodset, samt udvikles ikke nok), men der har aldrig været problemer overordnet.
Ja lidt mere lys over en sag, er normalt ikke at foragte.
Sager har det ofte med at bestå af trådstarters fortælling - modpartens forklaring og sandheden.
Det er ofte i dette "minefelt" virkeligheden findes
Paypal er genialt til mindre virksomheder som ønsker at tage imod kortbetaling.
Det benyttes sjovt nok også i stor stil af større virksomheder: Ebay, DBA og mange flere.
Og ikke mindst Stylepit (tidl. Smartguy) tilbyder selvfølgelig også deres kunder at betale med Paypal. Det tager jeg som en kæmpe blåstempling af Paypal som betalingsmulighed. De har kæmpesucces!
Hej Carsten, dit indlæg siger jo ikke noget brugbart når du ikke fortæller nærmere om forløbet. Husk at det ikke er gateway-firmaet som beskytter dig mod svindel osv., men derimod forbrugerloven og kreditkortfirmaer. Det svarer jo lidt til at skyde skylden på NETS når kassedamen i Netto har skrevet et nul for meget på beløbet. Kan ellers ikke kommentere nærmere uden at kende sagen.