Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps og direktørtimer?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Min datter og jeg har oprettet et Aps med ½-ejerskab til hver, og vi skal bruge Aps til at drive en butik. Det er i første omgang mig, der er ansat, og min datter er skrevet ind i selskabet som direktør, men endnu uden ansættelse. Er der nogen på Amino, som har erfaringer i, hvor få timer, en direktør kan være ansat i et selskab, uden at der er problemer i relation til selskabslovgivning og skattevæsen? Min datter har fuldtidsarbejde udenfor selskabet. Har stor glæde af Amino og de mange emner og erfaringer, der ligger her!

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 13:31

skattevæsenet kan vel ikke se om hun arbejder 3 eller 50 timer i ApS'et ved siden af hendes normale arbejde ?

Så der ser jeg ingen problemer, det er mere at hendes normale arbejde, acceptere at hun har virrksomhed ved siden af, jeg kunne se et problem i...

Tilmeldt 11. Oct 07
Skrevet kl. 13:39

Hej Brian

Tak for hurtigt svar. Hendes normale arbejde er orienteret og har accepteret. Jeg har set i en skattedom, at man skal være opmærksom på rejseudgifter som diæter, hvis der ikke er en "normal" ansættelse. Skattevæsenet vil ikke acceptere diæter, hvis man ikke har arbejdstimer i firmaet.

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 13:44

det har du nok ret i!

Men hvor mange af den slags udgifter vil I have, hvis I driver en butik ?

Tilmeldt 11. Oct 07
Skrevet kl. 13:48

Det er begrænset, men vi henter selv en del af tøjet i Paris, hvor vi bruger diæter i rejseafregningen.

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 13:13

Jf. Ligningslovens § 9 er det et krav, at modtageren af de skattefrie godtgørelser er lønnet i virksomheden. - dog undtagelser for frivillige og ulønnede i foreninger o.lign. skattefri "virksomhed".

I bliver således nødt til at finde et passende beløb for løn ift. den pågældende arbejdsindsats, hvis der skal udbetales skattefri godtgørelser.

Mvh. Karsten

Tilmeldt 11. Oct 07
Skrevet kl. 13:42

Tak for svaret og hjælpen. Det vil vi gøre

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)