Hej Aminoer Jeg kunne godt tænke mig at lave en lille undersøgelse her på Amino. Undersøgelsen skulle gerne forsøge at kaste lys over webshop-løsnings-junglen, for de nye iværksættere der overvejer hvilken løsning de skal vælge. Her kan jeg ikke se at der skulle være et bedre sted at spørge end her, hvor vi har så mange gode webshopejere Så hvilke Webshop systemer er mest brugt og hvem er mest tilfredse? Skriv gerne: 1. Hvilket webshop system du bruger til din webshop 2. Et link til din webshop så vi kan se hvordan det ser ud 3. Hvilken type varer du sælger i din webshop (tøj, kosttilskud, skumbananer etc.) 4. Ville du anbefale dit shop-system til andre iværksættere? |
Jeg har brugt flere: DanDomain, Magento, Shopify og udviklet egne. Har også kigget kort på OpenCart og Presteshop.
Har arbejdet med alverdens ting: Smartphones, lagersalg, sikkerhedsudstyr, byggemateriale og senest kontormøbler.
Hvilket system jeg ville anbefale kommer meget an på behovene. Jeg er almindeligvis meget varm fortaler for Shopify hvis man kan klare sig med at relativt standard-funktioner og ikke for meget custom. Magento er meget omfattende at komme igang med - både som bruger og udvikler - men det kan også vise sig at være det værd, hvis man skal have lavet rigtigt meget custom hen ad vejen. Ikke mindst fordi community'et er meget stort og rigtig mange udviklere kender Magento.
DanDomain fungerer som sådan også fint nok, men jeg synes det er en løsning der - rent funktionelt og fra udviklings-sysnspunkt - kun lige kommer over målstregen. DanDomain er den elev der lige nøjagtigt kun består til eksamen. Der er rigtig meget trivielt, manuelt arbejde, men det de har fungerer fint og det er meget customizable uden at skulle grave i kode.