Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps 50000,- indskud kan det være i form af varelager

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra søborg
Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi familien har vi en lille diskussion, når man starter et aps skal de 50000,- være i form at det beløb og ikke i form af andre effekter såsom et varelager??

Jeg mener, at man skal indskyde i form af penge eller maskiner dog ikke varelager 

kan i hjælp?

vh oliver

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:03

der er to stiftelser. Kontant med 50.000 kr - eller i form af værdier - apportindskud  og værdier kan være maskiner, varelager og alt muligt andet. Apport indskud kræver revisorvurdering hvor denne tager ansvar for værdierne fra dag 1 og den koster ofte omkring 10.000 kr.

Ved kontant stiftelse må der gerne købes f.eks. varelager for pengene efter stiftelsen. Købes lager eller andet af en selv kan det dog være omgåelse af apportstiftelse og man kan blive personligt ansvarlig men købes det fra 3. mand og har en værdi, som jo lager typisk har, er det helt OK

Læs mere om forskel mellem kontant stiftelse og stiftelse med værdier http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/apportindskud.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 11:22

Hej Oliver.

Det er også værd, at bide mærke i, at selskabets ledelse altid har det fulde ansvar for, at selskabet råder over en tilstrækkelig likviditet, således selskabet kan drives på forsvarlig vis. Det kan være lidt svært, at drive et ApS, hvis du udelukkende har indskudt materielle værdier i form af værktøj, maskiner etc. (apportindskud), da de jo skal bruges til den daglige drift af selskabet, og vil således meget hurtigt tabe i værdi. Ligeledes kan man jo heller ikke betale husleje med et stykke værktøj eksempelvis.

Men ja, så længe du har en revisorpåtegning på, at de materialer, som er indskudt i selskabet, repræsenterer en værdi af mindst 50.000 kr., så burde det ikke være et problem, at stifte et ApS.

Indskud af et varelager, vil jeg nok være lidt mere forsigtig med, da det jo efter min overbevisning, ikke har nogen reel værdi, før det er solgt. Det er ikke muligt, at stifte et selskab, blot ved at henlægge nogle ordrer som indskud.

Håber det hjælper jer lidt ;-)

God dag.

Mvh. Kasper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:29

KasperH:
Indskud af et varelager, vil jeg nok være lidt mere forsigtig med, da det jo efter min overbevisning, ikke har nogen reel værdi, før det er solgt.
men det er jo præcis det som revisor tager sig betalt for at vurdere og garantere værdien af

Jeg vil da være mere nervøs for ex værdi af en hjemmeside, eller en computer som rasler ned i værdi. Varer man køber lægger man jo altid på lager til INDKØBSPRIS og så bør de ha den værdi, indkøbsprisen - så længe de er købt fra 3 mand, og har det jo i alle selskaber i den daglige drift (hvis de er varelager førende)

Nå stadigt - stift kontant, langt billigst

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)