Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække internet fra

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 11. Oct 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Min første post herinde, så hej til alle :-)

Jeg har prøvet at søge på Amino, men uden held.

På min hjemmeadressse har jeg et rum der bruges som kontor, hvorfra jeg driver min enkeltmands konsulentvirksomhed.  Hvor stor en andel af mine internetudgifter er det muligt at trække fra?

Hvad kan jeg ellers trække fra, af husleje, el osv.? :-)

På forhånd tak.

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 12:33

Du fratrækker alle udgifter i løbet af året. Når året er omme tilbagefører du din private andel - svarende til 3.000,-

Mvh. Karsten

Tilmeldt 11. Oct 07
Skrevet kl. 12:36

Tak for dit svar.

Så den private andel er alitd 3000 kr. uanset udgiften til internet?

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 12:55

Telefon og internet kan ses under ét. - det bliver det i hvert fald i praksis.
I praksis hedder standardsatsen 3.000 for privat andel af telefon (heruder også internet).

Hjemmel findes i Ligningslovens § 16, stk. 3
- herudover kan der henvises til SKM2006.701 (det er ikke nødvendigvis 3.000 der er fradrag for)

Mvh. Karsten

Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 13:06

Jeg er af SKAT blevet fortalt at jeg skal lave en vurdering af den andel som jeg benytter af internetforbindelsen til privat og den andel jeg benytter i virksomheden.

Så hvis man benytter 75 % i virksomheden så trækker man 75 % af internetudgiften fra.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:10

Det sidste er også korrekt. Sagen er den at personligt erhvervsdrivende ikke er omfattet af reglerne om fri telefon og den lovmæssigt fastsatte sats på 3.000 kr. De skal derfor lave et skøn. Når det så er sagt så ved jeg også at der er mange revisorer som bruger de 3.000 kr. herunder flere af mine egne kunder, og jeg forstår dem såmænd godt. Men det kan som sagt anfægtes.     

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 11. Oct 07
Skrevet kl. 09:44

Tak for dit svar :)

Så helt basalt er det nemmeste jeg kan gøre at:

Hvis jeg har, lad os sige, en internetudgift på 4000 kr/år, og jeg skønner at 75% bruges erhvervsmæssigt, så kan jeg, groft sagt, trække 3000 kr. fra?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:53

Ja men du skal også have dine telefonudgifter med.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 16. Nov 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 16:08

Hej
Jeg har ikke noget kontor registreret hjemme men et kontorlokale ude i byen. Kan jeg trække mine udgifter fra både ude og hjemme. arbejder stortset lige meget begge steder.. dvs morgen..aften...nat : /

Min firma adresse hos T&S er også registreret til placeringen ude i byen. -og er privateget.

På forhånd tak

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 21:05

Ja, det er som bookkeeper.dk skriver. Jeg prøver så at samle op/reformulere. 

Udgangspunktet for fradrag er statsskattelovens §6 stk1a - "de Udgifter, som i Aarets Løb er anvendt til at erhverve, sikre og vedligeholde Indkomsten", og - hvis der er tale om en 'blandet' (firma- og privat-) post, så fordeles udgiften forholdsmæssigt efter brug. Men det er jo ikke så praktisk at skulle registrere hver eneste opkald, så derfor er der fastsat 'skematiske retiningslinjer' der er nemmere at administrere:

Regelsæt 1 for selvstændigt erhvervsdrivende:  Fremlæg "behørig dokumentation eller sandsynliggør størrelsen af den erhvervsmæssige samtaleudgift." og regn abonnementsudgift for privatudgift.

Regelsæt 2 for selvstændigt erhvervsdrivende:  SKM2006.701 - http://www.skat.dk/skat.aspx?oID=1563669 - for den første blandede telefon udgør abonnementet og de første 1.790 kr. ekskl. moms ad samtaleudgiften den private andel. Resten af samtaleudgiften kan regnes for virksomhedens. For yderligere telefoner må foretages et skøn.

Regelsæt 3 for ansatte: Familiens samlede udgifter kan sættes til 3000 kr / år. Øvrige telefonudgifter kan regnes for virksomhedsrelaterede.

Regelsæt 1 er møjbesværligt, regelsæt 2 er en smule nemmere. Regelsæt 3 er det nemmeste og ofte også det mest fordelagtige for selvstændige. Regelsæt 3 gælder bare ikke for selvstændige, men det er alligevel temmelig udbredt at anvende det. Der er oven i købet adskillige historier om at det direkte er blevet accepteret.

Internet regnes som en del af telefonudgifterne

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)