Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af e-cigaretter

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange argumenter imod.. men ved næsten med sikkerhed at hvis jeg ikke opstarter denne virksomhed, så er der en anden der gør det. Folk bestemmer selv hvad de gør med deres kroppe, alkohol er også skadeligt, men deluxlife.dk har stadig stor succes.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:26

Nu kan du ikke sammenligne deluxlife i nogen sammenhæng, da der er tale om et fuldt lovligt produkt. 

Men jeg prøver ikke at tale dig fra det, hvorfor skulle jeg også det? Jeg prøver bare at give dig et andet perspektiv. Hvis din moral kan stå inde for det, er jeg såmænd også tilfreds. Men det er ikke alt man behøver tjene penge på, bare fordi man kan. Valget er dit kammerat :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:29

Det ved jeg godt :-)

Tak for svarene, men må stadig vente til jeg finder ud af om det er lovligt at sælge dem, hvis man blot kan købe e-væske med nikotin og tilføje det. :-) 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:44

Citat fra sundhedsstyrelsen:

Sundhedsstyrelsen betragter beholdere med nikotin, der er bestemt til at tilføre brugeren nikotin ved anvendelse sammen med en elektronisk cigaret, som lægemidler. Dette er på grund af produkternes farmakologiske effekt1

...

For at et lægemiddel lovligt kan forhandles eller udleveres her i landet, skal det være godkendt ved en markedsføringstilladelse. Desuden kan en virksomhed ikke lovligt håndtere, herunder forhandle, lægemidler her i landet uden en virksomhedsgodkendelse fra Sundhedsstyrelsen.

---

Du skal forvente samme regler for ligende produkter.

http://sundhedsstyrelsen.dk/da/medicin/regulering/definitioner-paa-medicin/saerlige-klassificeringer/elektroniske-cigaretter 

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=146586 

---

De første er dømt i retten i Randers for overtrædelse af lægemiddelloven ved at sælge e-cigaretter med nikotin.

http://www.dagens.dk/krimi/indehaver-af-webshops-d%C3%B8mt-s%C3%A6lge-e-cigaretter-med-nikotin 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:54

Mange tak skal du have! Så jeg skal gå ud fra at det er lovligt at sælge beholdere med smag, så længe det ikke indeholder nikotin og jeg ikke beskriver det som et lægeprodukt? 
Kan ikke helt ud fra artiklerne finde ud af om det vil være ulovligt at sælge selve "cigaretten" så længe jeg ikke sælger det med nikotinbeholder? 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:55

Lad os antage at det er e-cigaretter og smag (ALT UDEN NIKOTIN) jeg sælger på min side. Så vil det vel være lovligt, så længe jeg ikke beskriver det som et lægeprodukt :-)?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:59

Rasmus Hjorth Ranum:

Lad os antage at det er e-cigaretter og smag (ALT UDEN NIKOTIN) jeg sælger på min side. Så vil det vel være lovligt, så længe jeg ikke beskriver det som et lægeprodukt :-)?

Ja, så længe det er uden nikotin.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:03

Tak for svaret! :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:07

Endnu et spørgsmål, hvis forbrugeren kan købe smag med nikotin et andet sted fra tilføje det i mit produkt, vil det så stadig være lovligt? :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:39

Det vil være beholderen med nikotin, der ikke må sælges i Danmark.

Dit produkt må derfor antages at være lovligt.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)